۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۱
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز فناوری فضایی - چهاردهم بهمن - گفت: بومی سازی چرخه کامل فناوری فضایی کاملا عملیاتی شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسدار ˈاحمد وحیدیˈ ماهواره، ماهواره بر، پایگاه پرتاب ، ایستگاه هدایت و کنترل ، ایستگاه های ثابت و سایر دریافت اطلاعات ماهواره و آزمایشگاه های مختلف با پرتاب ماهواره امید ، رصد ، نوید و کاوشگرهای 1- 2- 3 - 4 و کاوشگر پیشگام با موجود زنده را از جمله موارد بومی سازی چرخه کامل فناوری فضایی کشور عنوان کرد .

وی در این پیام گفت : پرتاب ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید نقطه آغازی بود که جمهوری اسلامی ایران را در جمع معدود کشورهای دارای فناوری فضایی قرار داد و صد البته کارسترگی بود که جهانیان را به تحسین واداشت .

وی در این پیام اظهار داشت : این افتخارات بزرگ نشان داد ملت سربلند ایران اسلامی شایستگی آن را دارد تا با تکیه برتوانمندی های ذاتی خود جمهوری اسلامی ایران را به یکی از قطب های صنعت و فناوری فضایی تبدیل کند.

وزیر دفاع در در بخش دیگری از این پیام افزود: دستاوردهای مهم و درخشان جمهوری اسلامی ایران در فناوری فضایی به توانمندی اثبات شده ای رسیده است و سخت ترین بخش های مسیر پر پیچ و خم فناوری فضایی را طی کرده است .

در بخش دیگری از این پیام آمده است : امروز جوانان ما نشان دادند که جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه فناوری فضایی برخوردار است که این در میان کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی بی نظیر است .

وزیر دفاع در عین حال خاطرنشان کرد : با این وجود نباید به این پیشرفت ها بسنده کرد و همه باید دست به دست هم دهیم تا به اهداف بزرگتری که در نظر داریم برسیم .

وی در بخش دیگری از این پیام اظهارداشت : همه تلاش ها باید بر این پایه باشد تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب فناوری فضایی منطقه در افق 1404 محسوب شود .

وحیدی افزود : وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام، تا برخورداری کامل از ابعاد این فناوری به تلاش خود را ین مسیر ادامه خواهد داد.

وی ارایه خدمات موقعیت یابی ، ناوبری و زمان سنجی از طریق توسعه سامانه های زمین پایه و فضا پایه ، دستیابی به توانمندی و زیر ساخت پایش زمین از فضا و توسعه کاربری آن در مدیریت منابع طبیعی و معدنی ، مدیریت بحران ، آمایش سرزمینی ، کشاورزی و مطالعه بهتر زمین و کیهان و دسترسی به مدارات بالاتر تا مدار 36 هزار کیلومتری را به عنوان اهداف کلان فضایی کشور عنوان کرد.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید راهکار های اجرایی تعریف کنیم و این امر مستلزم بهره گیری از راه های میان بر و جهشی است .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر