۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۲۰۱۳۶
رئیس آموزش پدافندغیرعامل استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: برای اولین بار در سطح کشور، سه هزار نفر از مدیران آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی آموزش پدافند غیرعامل دیدند.

رئیس آموزش پدافندغیرعامل استان آذربایجان شرقی  در خصوص دوره های آموزشی پدافند غیرعامل ، با بیان اینکه همه باید اصول اولیه پدافندغیرعامل را بدانند، اظهار داشت: نقش آموزش در نهادینه کردن مقوله پدافند غیرعامل بسیار موثر است .

پورصالحی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند غیر عامل یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص، گفت: ماموریت داریم تا جامعه را با مقوله های 8گانه پدافند غیرعامل آشنا کنیم تا شاهد جامعه ای سالم و همدل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری باشیم.

وی با اشاره به دوره ای که هم اینک در مرکز آموزش نیروی شهید رجایی برگزار می شود گفت: این یک دوره آموزشی 12 ساعته برای مربیان آمادگی دفاعی و مربیان پرورشی است که اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برای اولین بار در سطح کشور آن را طرح ریزی کرده است. هدف این آموزشها آگاه سازی مربیان با مقوله های پدافند غیرعامل و انتقال آن به دانش آموزان است.

پورصالحی افزود: این دوره آموزشی گامی عملیاتی در راستای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل پدافند غیرعامل است که در آن 600 نفر از مربیان آمادگی دفاعی و مربیان پرورشی نواحی 5گانه تبریز حضور دارند.

رئیس آموزش پدافندغیرعامل استان آذربایجان شرقی، افزود: تاکنون در سطح مدارس تبریز و شهرستان های استان نزدیک 3هزار نفر از مدیران مدارس آموزش داده شده اند. چرا که ما معتقدیم اگر مدیری آموزش دیده باشد این آموزش به صورت شبکه ای و زنجیره ای به مربیان آموزشی و دانش آموزان نیز منتقل خواهد شد.

پورصالحی، گفت: با توجه به ضرورت این مساله در برخی مناطق این آموزش ها برای اولیا و مربیان مدارس نیز برگزارش شده و در صورت درخواست مدیران مدارس این آموزش ها گسترده تر خواهد شد.

مسوول آموزش پدافندغیرعامل استان اذربایجان شرقی، ادامه داد: همچنین این آموزش ها در سطح بخشداری ها در قالب کلاس های 8 ساعته در شورای اداری با هماهنگی مدیران آموزش و پرورش و مدارس بخش و مسئولان اداره برگزار خواهد شد.

وی در خصوص توسعه آموزش عمومی پدافند غیرعامل با بیان اینکه آموزش های عمومی در قالب نشست های تخصصی و همایش ها در اکثر ادارات کل استان و مراکز آموزش به تناسب موضوع برگزار شده است، گفت: در برنامه های آتی به صورت کارگاه های تخصصی در حوزه های مختلف اعم از اصناف و مهندسین مشاور و دیگر حوزه ها که ضرورت دارد به این امر خواهیم پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر