۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۰۰۷۸
با تاکید بر تهدیدهای بیولوژیکی
دوره آموزشی پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدهای بیولوژیکی و با هدف حفظ جان افراد، خسارت وارد نشدن به زیر ساختها، دارایی ها و حفظ محیط زیست و افزایش امنیت برگزار شد.
سعید ناصری پور، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: پیرو تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه و اهمیت به بحث پدافند غیرعامل در همه شرکتها و سازمانها بویژه در وزارتخانه هایی همچون نفت و نیرو و همچنین بر اساس بخشنامه دولت به همه وزارتخانه ها، موسسه ها و شرکتها مبنی بر برگزاری دوره آموزشهای پدافند غیرعامل، شرکت نفت وگاز غرب هم در چند مرحله اقدام به برگزاری دوره ها و سمینارهایی با همین عنوان کرده است.

وی افزود: فریب دادن، تحمیل هزینه های سنگین به دشمن در زمان وقوع جنگ، در دست داشتن ابتکار عمل و هشیاری، کسب اطلاعات، محدود کردن دشمن و کاهش توان رزمی آنها از اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده است.

ناصری پور تصریح کرد: با توجه به حساسیت مناطق عملیاتی و بالا بودن درصد ریسک این مناطق و خطرپذیری آن و لزوم مدیریت صحیح و کارا، کلاسهای آموزش ارزیابی ریسک و مانورهای متعدد در طول سال در ستاد کرمانشاه و همچنین مناطق مختلف عملیاتی این شرکت به صورت دوره ای برای همه کارکنان و مدیران در سطوح مختلف شرکت برگزار می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، ایمن سازی منابع و زیرساختهای ضروری کشور ، حفظ منابع ، کاهش آسیب پذیری، هم افزایی برای جایگزینی منابع، دفاع غیر نظامی و افزایش آستانه مقاومت ملی را از مهمترین دلایل اهمیت این مقوله در عصر حاضر برشمرد.

بر اساس این گزارش، اصول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سه بخش قبل، حین و بعد از وقوع بحران، آشنایی با گاز H٢S و مخاطرات آن با توجه به شرایط بسیار خاص مناطق نفتی غرب کشور، حفاظت محیط زیست، مدیریت مواد شیمایی و معرفی انواع وسایل حفاظت فردی، عوامل زیان آور محیط کار و نحوه مقابله با آن در این دوره آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر