۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۶۵
معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل:
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه درحال تهیه است و در آینده نزدیک ارائه می شود.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل در دیدار با استاندار گلستان از تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل در قالب سمن ها نیز خبر داد و اظهارداشت: تاکنون این انجمن در سه استان کشور تشکیل شده است. 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل اضافه کرد: استان گلستان می تواند نسبت به راه اندازی انجمن علمی پدافند غیرعامل در قالب سمن ها اقدام کند. 

وی  همچنین تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل آمادگی انتقال بودجه به استان گلستان با انجام اقدامات اولیه از سوی استان را دارد. 


** حوزه پدافند غیرعامل برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت داشته باشد 

استاندار گلستان نیز در دیدار با معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: حوزه پدافند غیرعامل باید برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت داشته باشد و بدون هدر رفت زمان اقدامات عملیاتی را اجرایی کنیم. 

حسن صادقلو با اشاره به تدوین سند جامع امنیتی استان، تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز در اقدامات امنیتی کشور تهیه شود و در اجرای اقدامات پیشگیرانه موثر باشد. 

وی با اشاره به شرایط استان نیز یادآور شد: گلستان به عنوان استانی که صاحب مرز است، مسائل محیط زیستی خاص خود دارد، کریدور بین جمهوری اسلامی و آسیای میانه محسوب می شود و معبر مسافران بسیاری است مسائل خاص خود را در موضوع پدافند غیرعامل دارد. 

استاندار گلستان با تاکید بر تدوین مسئولیت دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل، افزود: باید مسئولیت اجرایی دستگاه ها در این حوزه مشخص شود و کشور در راستای حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقتدار در عرصه بین المللی نیازمند توجه جدی به حوزه پدافند غیرعامل است. 

صادقلو اضافه کرد: پدافند غیرعامل در حوزه بهداشت، دانشگاه، آب، فرودگاهی، بهداشت، معماری یک ضرورت است و تربیت مدیر برای پدافند غیرعامل از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. 

وی از مدیران پدافند غیرعامل گلستان خواست برنامه ای را با درنظر گرفتن ویژگی های کامل استان تهیه کنند و جهت آماده سازی طرح جامع پدافند غیرعامل کشور ارائه کنند. 

در این دیدار که عصر یکشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و غریب آبادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان برگزار شد، حکم استاندار گلستان به عنوان فرمانده قرار گاه زیستی استان از سوی سردار فیروز آبادی و توسط معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور به صادقلو اعطاء شد. 

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به، بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. 

به عبارتی پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. 

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری ایفاء کنند در حالی که در پدافند عامل، تنها نیروهای مسلح مسئولیت بر عهده دارند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر