۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۶۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 80 درصد بکاپ گیری‌ها در دستگاه‌ها مناسب نبوده است، این مورد در محل مناسبی صورت گیرد، گفت: حجم انبوهی از اطلاعات را بدون در نظر گرفتن مسائل امنیت اطلاعاتی آپلود می‌کنیم.
 احمد جهانسری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: در چند ماه گذشته مولفه‌های اصلی پدافند غیرعامل هم در میان مردم و هم در میان مسئولان تعریف شده و بر این اساس بیش از 5 هزار نفر معلم، مدیر و معاونان اداره آموزش و پرورش در آموزش‌های 12 ساعته شرکت کردند.

وی افزود: در این ارتباط بیش از 242 کلاس انجمن اولیا و مربیان برگزار شده و نزدیک به 240 مورد لوح سپاس به افراد فعال در این زمینه تقدیم شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی آموزش را دروازه توسعه پدافند غیزعامل نامید و اظهار داشت: در طول یک سال گذشته نزدیک به 50 قرارداد آموزشی از طریق اداره آموزش پدافند غیرعامل استانداری منعقد کرده‌ایم  و حدود 3 هزار نفر مسئول و مدیر مورد آموزش قرار گرفته‌اند و در شهرداری‌ها نیز 30 جلسه تخصصی معاونان فنی شهری برگزار شده است.

‌جهانسری از تقدیم لوح سپاس سازمان پدافند غیرعامل و وزارت کشور به استاندار آذربایجان‌شرقی و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برای اقدامات صورت گرفته در ارتباط با نهادینه کردن فرهنگ و موضوع پدافند غیرعامل خبر داد.

این مسئول با اشاره به عدم اجرایی شدن مبحث 21 و ماده 215 در طول سه سال گذشته، اذعان داشت: فراخوان شرکت‌های مشاوره‌ای ساختمان ساز برای حضور در کلاس‌های تخصصی پدافند غیرعامل انتشار یافته و به زودی 20 مورد از این شرکت‌ها به عنوان گرید پدافند غیرعامل به ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 215 تمام ساخت و سازی که در طرح استانی هستند حتما باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند تا امنیت ساختمان‌ها به طور کامل تامین شود و ساختمان‌ها در قبال آسیب‌های مختلف احتمالی مصون باشند؛ افزود: تا آخر سال 94 بودجه‌های مورد نیاز برای این امر تخصیص خواهد یافت و امروز هر سازه‌ای که احداث می‌شود دارای پیوست پدافند غیرعامل هستند.

جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل استان هم گفت: در وظایف حوزه قرارگاه سایبری اولویت اول بحث رصد امنیت سایبری دستگاه‌هایی که به ارائه خدمات در ارتباط با زیرساخت‌های حیاتی ارائه می‌دهند.

صالحی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در قرارگاه سایبری و حراست کل به دلیل اینکه آسیب‌های حوزه سایبری قابل لمس نیست کم توجهی و غفلت‌هایی که در رعایت مقررات فضای سایبری اتفاق می‌افتد موجب بالا بودن ضریب آسیب‌ها در این فضا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط استاندارد اگر از اینترنت استفاده می‌کنیم در ازای 10 واحد دانلود باید یک واحد آپلود داشته باشیم در صورتی که این تناسب هرگز رعایت نمی‌شود و حجم انبوهی از اطلاعات را بدون در نظر گرفتن مسائل امنیت اطلاعاتی آپلود می‌کنیم.

جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در شبکه‌های اجتماعی بحث دانلود و آپلود به شکل نصف به نصف است.

این مسئول با بیان اینکه 80 درصد بکاپ گیری‌ها در دستگاه‌ها مناسب نبوده و لازم است این مورد در محل مناسبی صورت گیرد، افزود: در بحث امنیت سرورها، نرم افزارها و تجهیزات سخت افزاری در یو تی ام متاسفانه قاعده کلی که باید رعایت کنند مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر