۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۰۲۶
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:
ابوالقاسم اسدی با تشریح اقدامات صورت گرفته بخش های عمرانی در بندر چابهار گفت: در راستای اجرای پدافند غیرعامل از شش کیلومتر نوار ساحلی در بندر شهید بهشتی دو کیلومتر دیوار ساحلی آن به پایان رسیده است.
محمدرضا الهیار روز شنبه در بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار اظهار داشت: توسعه بندر چابهار برای مسئولان کشوری به ویژه وزیر راه و شهرسازی بسیار با اهمیت است.
وی گفت: تمامی ساخت و سازهای عمرانی، طرح های توسعه و تملیکی منطقه رصد می شود تا با طرح توسعه سواحل مکران همخوانی داشته باشد و در آینده با مشکلات عدیده ای رو به رو نشوند.
وی افزود: اجرای اقدامات طرح توسعه بندر شهید بهشتی و ساخت موج شکن های چند منظوره در سواحل مکران به عنوان یک کارگاه آموزشی و دانشگاهی برای دانش فنی کشور انجام می شود.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته بخشهای عمرانی در بندر چابهار گفت: در راستای اجرای پدافند غیرعامل از شش کیلومتر نوار ساحلی در بندر شهید بهشتی دو کیلومتر دیوار ساحلی آن به پایان رسیده است.
ابوالقاسم اسدی اظهار امیدواری کرد: عملیات اجرایی دیوار ساحلی در سال آینده (95) با امضای قرارداد آغاز می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته طرح توسعه بنادر چابهار گفت: با چهار کیلومتر لوله گذاری لایروب در حوضچه روزانه 35 هزار متر مربع عملیات لایروبی انجام می شود.
سیاوش رضوانی افزود: برای آماده سازی ترمینال کانتینری 32 میلیون بلوک نیاز است.
وی ادامه داد: تا قبل از تکمیل و آماده سازی ترمینال کانتینری در چند ماه آینده یک میلیون بلوک تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح توسعه بندر شهید بهشتی به سرعت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تا خرداد سال آینده کل عملیات لایروبی مرحله یک این طرح بزرگ به پایان می رسد.
وی گفت: با افزودن پنج دستگاه ماشین آلات شامل غلطک، شمع کوب، دستگاه حفاری و جرثقیل دروازه ای طرح توسعه بندر با سرعت بیشتری در حال انجام است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنا داریم با اضافه کردن چند دستگاه جرثقیل دیگر سرعت کار از یک هکتار به چهار هکتار در ماه افزایش پیدا کند.
رضوانی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بنادر چابهار در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برقراری خط مسافربری دریایی بین بندر چابهار و کشور عمان به صورت آزمایشی در چند روز آینده در اسکله 5 شهید کلانتری انجام می شود.
مجری پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی نیز با بیان اینکه یک میلیون و 800 هزار مترمربع لایروبی برای مرحله اول باقی است، افزود: با اقدامات انجام شده تا خرداد سال آینده مرحله اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی تکمیل می شود.
امیر حسین اسماعیلی گفت: با سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این طرح توانسته ایم از 45 هکتار محوطه کانتینری فاز یک طرح توسعه 32 هکتار آن را انجام بدهیم.
وی بیان کرد: هم اینک تیم عملیاتی مشغول ایجاد 48 منهول برای انتقال برق و 250 عدد شمع برای کانتینریارد هستند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر