۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۹۰۷
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در راستای هم‌افزایی در زمان حوادث و با هدف وارد آمدن کمترین آسیب به زیرساختهای اساسی و حیاتی منطقه «شناسنامه پدافند غیر عامل» تمام مراکز و تاسیسات خود را تدوین کرد.
 رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست این منطقه گفت: تحقق این فرآیند با تلاش این واحد و با همکاری واحدهای فنی، ستادی و حراست منطقه و حدود یک ماه کار مداوم (٢٤٠ نفر_ ساعت) به نتیجه رسید.

علی عرب‌ یارمحمدی با اشاره به این که در این طرح تمام کمبودها، نواقص مراکز و تاسیسات منطقه شناسایی خواهد شد، افزود: با پایان یافتن این طرح، موقعیت جغرافیایی، مختصات جغرافیایی، تهدیدهای احتمالی و... این مراکز را بصورت دقیق شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: در بخشی از طرح، شناسنامه‌دار کردن مراکز و تاسیسات این منطقه، تصویر برداری از واحدها و تجهیزات با توجه به درجه اهمیت خدمات آنها، حوزه و جمعیت تحت پوشش این مراکز در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی، طرحهای در حال توسعه، میزان وابستگی به خارج و... ثبت شده است.

عرب‌ یارمحمدی با تاکید بر حفاظت و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده به عنوان بخشی از این طرح، تاکید کرد: پیش‌بینی پیامدهای احتمالی و اتخاذ راهبردهای لازم در زمان به وجود آمدن بحران با برگزاری دوره‌های آموزشی، مطالعات مهندسی درباره پدافند غیرعامل و بررسی سناریوهای نوشته شده در آخرین مانورهای انجام شده نیز بخشی از تحقق این طرح است.

وی اعلام کرد: در این طرح حتی وضع عمومی ساختمانها و استحکام آنها، پوشش گیاهی و... نیز پیش بینی شده است و با اجرای کامل آن، هشت مرکز انتقال و تاسیسات، سه تاسیسات سوخترسانی به نیروگاه‌ها، ١٣ ایستگاه مخابراتی و مرکز منطقه شمالشرق دارای شناسنامه پدافند غیر عامل شده اند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر