۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۹۹۰۴
ادعای لاپید:
رهبر حزب یش آتید رژیم صهیونیستی در انتقاد از توافق هسته‌ای مدعی شد: آمریکا به ایران منابع لازم را برای حمله به اسرائیل اعطا کرد.
"یائیر لاپید،" رهبر حزب یش آتید، از موضع‌گیری "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در ماجرای توافق هسته‌ای ایران به شدت انتقاد کرد و ضعف عملکرد نتانیاهو در این باره را برای حفظ موجودیت اسرائیل خطرناک دانست.

لاپید در ادامه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، را نیز به دلیل موافقت با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران، مورد انتقاد قرار داد. لاپید مدعی شد اوباما با این کار اجازه داد حجم قابل توجهی از اعتبارات مالی در اختیار ایران قرار بگیرد تا آن را صرف حمایت از تروریسم کند.

رهبر حزب یش آتید در این باره گفت: آمریکا پول کافی را در اختیار ایران قرار داد تا برای نابودی اسرائیل، مجهز شود. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، هفته پیش اذعان کرد ممکن است بخشی از دارایی‌های آزاد شده ایران در جهت تقویت تروریسم هزینه شود. برای ما این موضوع با شک و شبهه همراه نیست. ما اطمینان داریم تمام پولی که در اختیار ایران قرار می‌گیرد صرف جنگ علیه اسرائیل خواهد شد. 

لاپید در ادامه ادعایش افزود: حدود یک هزار فلسطینی مشغول حفر تونل‌های زیرزمینی در نوار غزه هستند. بعضی از این تونل‌ها، زیر مرز با اسرائیل حفر شده‌اند. هر روز شاهد تحرکات و نقض قوانین بین‌الملل از سوی حماس در جنوب و حزب الله در شمال اسرائیل هستیم. هر دو گروه از سوی ایران حمایت می‌شوند. وقتی جنگ بعدی در منطقه روی داد، خبرنگاران و کارشناسان نباید اسرائیل را آغازگر جنگ بدانند، در حقیقت جنگ واقعی امروز و در جبهه‌های زمینی در جریان است.

لاپید در ادامه از طرح ایجاد دو کشور برای پایاین درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها حمایت کرد؛ اما قرار دادن شرط و شروط را برای آن نپذیرفت. وی همچنین از حضور در انتخابات بعدی نخست وزیری رژیم صهیونیستی استقبال کرد و خواستار رقابت با بنیامین نتانیاهو شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر