۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۹۸۷۳
همایش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران با حضور مدیران کل پدافند غیرعامل و بحران استانداری آذربایجان شرقی و مسئولین شهرستان و نمایندگان ادارات در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس برگزار شد.
همایش پدافند غیر عامل  و مدیریت بحران با حضور سردار جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، خلیل ساعی مدیر کل مدیریت بحران استان و مسئولین شهرستان و نمایندگان ادارات در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس برگزار شد.

در این همایش احمد جهانسری مدیر کل پدافند غیر عامل استان طی سخنانی  به رویکردهای نوین در پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت:در جهان امروزی پدافند غیر عامل  از ضروریات زندگی بشری بوده واز چند زاویه قابل بررسی می باشد که مهمترین آنها  پدافند مردم محور، پدافند نظامی، پدافند نرم ،پدافند نوین و فن آورانه و پدافند کالبدی و مهندسی می باشد.

وی ادامه داد : هرکدام از پدافندهای یاد شده به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شوند و با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و وسایل ارتباطی لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آسیب پذیری از ناحیه فضای سایبری و مجازی از اساسی ترین نیازهای نسل امروز و جامعه می باشد.

 مدیر کل پدافند غیر عامل استان  در پایان گفت: آماده برگزاری کارگاه برای آموزش دانش آموزان مدارس و کارکنان ادارات هستیم.

خلیل ساعی مدیر کل بحران استانداری نیز در این همایش با تقسیم بندی سوانح گفت : سوانح یا طبیعی بوده و یا دست ساز بشر می باشد، سوانح طبیعی از قبیل سیل و زلزله  بوده که ناخواسته در دل طبیعت نهفته است و برای کاهش تلفات آنها بایستی راهکارهای اساسی اتخاذ شود بعنوان مثال برای کاهش تلفات زلزله مقام سازی را در اولویت قرار دهیم .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر