۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۵۲
همایش آسیب ها و تهدیدات شبکه های اجتماعی در آموزش و پرورش با رویکرد پدافندغیرعامل ویژه مسئولین حراست و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری باحضور مدیرکل پدافندغیرعامل استان ، مدیرکل آموزش و پرورش ، جانشین معاونت فرهنگی اداره کل اطلاعات و پلیس فتا استان برگزار گردید .

همایش آسیب ها و تهدیدات شبکه های اجتماعی در آموزش  و  پرورش با رویکرد پدافندغیرعامل ویژه مسئولین حراست و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری باحضور مدیرکل پدافندغیرعامل استان ، مدیرکل آموزش و پرورش  ، جانشین معاونت فرهنگی اداره کل اطلاعات و پلیس فتا استان برگزار گردید .


در این همایش نبوی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری ضمن تشریح اهداف پدافندغیرعامل ، چگونگی تشخیص رفتار از حالت نرمال به غیر نرمال و ناهنجار را ملاک آماری ، ملاک اجتماعی  وملاک فردی و دینی دانست .


دبیر شورای پدافندغیرعامل استان یکی از آسیب های شبکه اجتماعی را سبک پوشش در جامعه که منجر به آسیب هایي به فرهنگ و تمدن اسلامی میشود دانست. و گفت زمانی که نوع پوشش خود را فراموش کنیم کم کم از آداب و رسوم و فرهنگ دیرینه خود فاصله می گیریم و در واقع این امر یک مرگ تدریجی فرهنگ است .لذا بایستی الگوی مناسبی  را برای سبک پوشش ارائه کرد.وی درادامه یکی دیگر از آسیب های شبکه اجتماعی را فراگیر شدن و استفاده ناهنجار و غلط از فناوری جدید مانند انواع گوشی های هوشمند و جابجایی مطالب و مسائل غیر اخلاقی از طریق اینگونه وسایل برای اجتماع  وخانواده ها دانستندکه امکانات در اختیار فرزندان قرار می گیرد اما نظارت وجود ندارد و آسیب  مهم دیگر انزوای اجتماعی بچه هاست لذا از اینرو شاهد هستیم میزان ارتباط فیزیکی و چهره  به چهره و حضوری بچه ها با دیگران به شدت کاهش پیدا کرده است و همه در گوشه و تنهایی خود مشغول هستند.


مديركل پدافندغیرعامل استان آسیب های دیگرشبکه های اجتماعی را آلوده شدن جوانان به ارتباط غیراخلاقی ، تهیه و توزیع بسته های فیلم و تصویرهای مستهجن از طریق سی دی  ، فلش و انتقال بلوتوث  و همچنین فراگیرشدن بحث استفاده از سیگار و در اختیار قرارگرفتن مواد مخدر- روان گردان و صنعتي  در مدارس با قیمت ارزان دانست که همه این مسائل موجب اختلالات رفتاری و حتی جنسی و اشکالات آموزشی به شکل عقب ماندگی درسی و ناتوانی در تمرکز حواس ، بی دقتی ، بی اعتنایی و به شکل بی توجهی به اطراف و سرپیچی و نافرمانی ، قانون شکنی و گستاخی و دیر آمدن به خانه نشان می دهد.


 وي عنوان کرد، آموزش وپروش که به عنوان گسترده ترین دستگاه فرهنگی کشور است و بطور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش دارد و با داشتن ابزار لازم و کافی برای تنظیم و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و اهتمام ویژه نماید.


مدیر کل پدافندغیرعامل استان تاکید کردند: ما بایستی پیشگیری اولیه داشته باشیم  به این معنا که تلاش کنیم مهارت و توانمندی  کودکان و نوجونان را برای مراقبت از خود در برابر رفتار های پرخطر و آسیب های اجتماعی ارتقاء دهیم .


دبير شوراي پدافند غير عامل استان در پایان عنوان نمود پدافندغیرعامل در آموزش و پرورش یعنی تربیت صحیح ،  آموزش درست و کارآمد ،نماز و معنویت ، تحکیم روابط اجتماعی ، تلاش در زمینه های علمی وآگاه سازی دانش آموزان و خانواده.


از آنجائیکه خانواده و مربیان ، فرماندهان مقابله با دشمن در جنگ نرم می  باشند لذا بایستی با تهاجم فرهنگی دشمن که از اولویت های فرهنگی پدافندغیرعامل می باشد در برنامه ریزی مدیران و مربیان مدارس قرارگیرد  وزندگی مجازی را مدیریت کنیم .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر