۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۹۷۵۰
عضو شورای اسلامی شهر کرج در جلسه هم اندیشی دستگاههای فعال در استان البرز در خصوص پدافند غیر عامل گفت: محقق شدن و توجه به منویات رهبری در رابطه با پدافند غیر عامل از مهمترین دغدغه های دولت جمهوری اسلامی ایران است.
 مریم قهرمانی در این جلسه به انتظارات رهبر معظم انقلاب در رابطه با موضوع پدافند غیر عامل اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از انتظارات معظم له اقدامات و تلاش در راستای تقویت زیرساخت ها و آگاهی بخشی به آحاد جامعه برای توجه به پدافند غیرعامل است.

نائب رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه امروز اهمیت پدافند غیرعامل قائدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد، افزود: بدون شک نگاه کارشناسانه به موضوع پدافند غیرعامل و حضور دستگاهها در یک راستا و همکاری شان با هم نتایج ثمر بخشی را در این زمینه در پی دارد.

وی، تشکیل کارگروه پدافند غیر عامل در شورای شهر کرج را از ملزومات این نهاد مردمی خواند و گفت: بر اساس قانون، شورای شهر ناظر بر فعالیت کلیه دستگاههای خدمات رسان در سطح شهر است از این رو تشکيل کميته دائمی پدافند غيرعامل به منظور هماهنگ سازی، سياست گذاری، کنترل، نظارت و تصويب طرح های پدافند غيرعامل در دستگاهها و نظارت بر اجرای طرح های پدافند غيرعامل در دستگاه های اجرايی می تواند گام بزرگی در تحقق اهداف این امر باشد.

قهرمانی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های دفاع غیرعامل که در راستای ماموریت شورای شهر کرج قرار دارد فرهنگسازی است، اظهار داشت: در گذشته طرح جامع پدافند غیر عامل بین دستگاههای دولتی جایگاهی نداشت بر این اساس در گام نخست باید استراتژی این نهاد تصمیم گیر شهری در مواقع بحران در سازمانها تعریف و از طریق آموزش فرهنگ سازی شود.

این عضو پارلمان شهری اذعان داشت: هم افزایی و استفاده از ایده ها و افکار نوابغ نیز، کمک شایانی در این حوزه می کند.

وی افزود: اقدامات پدافند غیرعامل باعث ایجاد بستری مناسب جهت توسعه پایدار کشور می‌شود و به دلیل اینکه پایدارترین و ارزانترین روش دفاع و مناسب ترین راهکار افزایش آستانه مقاومتی است، می‌تواند به عنوان ابزار بازدارندگی، پشتوانه اقتدار ملی قرار گیرد.

قهرمانی در پایان با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل صلح آمیز ترین روش دفاعی است گفت: رسالت ما به عنوان نمایندگان مردم ایجاد آرامش شهروندی است؛ مناسب ترین شیوه کاهش خطرات و آسیب پذیریها نیز با سیاست گذاری در راستای پدافند غیر عامل صورت پذیر است، می توان گفت، رعایت ملاحظه های پدافند غیر عامل برای تمام ارگان ها الزام آور است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر