۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۹۶۳۷
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) گزارش داد: ایران دو قایق نیروی دریایی این کشور و 10 خدمه آن ها را در اختیار دارد. ظاهرا یکی از قایق ها در جزیره ای در خلیج فارس دچار مشکل شده و نیروهای ایران به کمک آن ها آمده اند.
به گزارش آسوشیتدپرس، پیتر کوک سخنگوی پنتاگون، قایق ها میان کویت و بحرین حرکت می کردند که تماس آنها با مقر فرماندهی شان قطع شد.

کوک گفت: ما با ایران در تماس بوده ایم و به ما اطمینان داده شده که خدمه و قایق ها بازگردانده خواهند شد.

مقام های آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند که حادثه در نزدیکی جزیره فارسی در وسط خلیج فارس روی داد. به گفته آنها مشکل فنی برای یکی از قایق ها پیش آمده بود.

به گفته مقام های آمریکایی جان کری وزیرامور خارجه آمریکا ساعت 12:30 به وقت شرق آمریکا از حادثه باخبر شد و فورا با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران تماس گرفت.

از سوی دیگر شبکه خبری "بی بی سی" هم به نقل از پنتاگون گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا اطمینان یافته است که این ملوان ها بازگردانده خواهند شد.

یک مقام آمریکایی به بی بی سی گفت که شمار ملوان ها 10 نفر است.

این مقام گفت که ایران، آمریکا را مطلع کرد که حال ملوان ها خوب است و به آنها اجازه خواهند داد تا به مسیر خود ادامه دهند.
تارنمای صدای آمریکا نیز به نقل از شبکه خبری ان.بی.سی نوشت: 10 سرنشین این دو قایق، شامل 9 مرد و یک زن به جزیره فارسی در سواحل جنوبی ایران منتقل شده اند. جزیره فارسی زیر نظر استانداری بوشهر اداره می شود.

در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز گزارش داد که دو قایق نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی جزیره ایرانی توسط نیروی دریایی این کشور توقیف شده است.

از سوی دیگر شبکه خبری چند زبان یورو نیوز نیز گزارش داد: پنتاگون از بازداشت ۱۰ ملوان نیروی دریایی آمریکایی توسط ایران در خلیج فارس خبر داد.

مقامات آمریکا می گویند در پی گفت و گوی تلفنی جان کری و محمد جواد ظریف، وزارت خارجۀ ایران به آمریکا اطمینان داده است که این ملوان ها «بی درنگ» آزاد خواهند شد.

این ۱۰ ملوان نیروی دریایی آمریکا در حالی دستگیر شده اند که به گفتۀ مسئولان سپاه پاسداران سوار بر دو قایق وارد آبهای ایران در نزدیکی جزیرۀ فارسی شده بودند.

در حال حاضر نیروهای دریای آمریکایی به این جزیره منتقل شده و به گفتۀ مقامات ایرانی در سلامت کامل به سر می برند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر