۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۹۶۰۶
رئیس جمعیت هلال احمر:
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران جزء ۶ کشور حادثه خیز جهان است و موضوع ایمنی و آمادگی در مقابل بروز حوادث را نباید به فردا موکول کنیم .
سید امیر محسن ضیایی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز از محصولاتی رونمایی کردیم که مخصوص طرح مدرسه آماده است.
 
وی ادامه داد: مدارس از ارکان جامعه به شمار می‌رود و از نظر فیزیکی و آموزشی باید ایمن‌سازی شود.
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه از 4 سال قبل در قالب طرح دادرس دانش‌آموزان تحت آموزش قرار می‌گرفت گفت: سال اول 150 هزار و سال بعد هر سال 400 هزار نفر را آموزش داده‌ایم.
 
ضیایی در مورد طرح مدارس آماده گفت: این طرح فعلا در تهران اجرا شده و هدف آن آماده‌سازی تمام مدارس از نظر مقابله با حواث است و وظیفه هلال‌احمر آموزش همگانی و تهیه لوازم مورد نیاز است.
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر به وجود 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: یک نشان طراحی شده است که به مدارسی که توانستند خود را ایمن سازی کنند اعطا می‌شود البته مدارسی که بافت فرسوده دارند در صورت عدم اصلاح فیزیکی مدرسه این نشان را دریافت نخواهند کرد.
 
وی شهرداری تهران را مسئول تأیید نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس دانست و گفت: همانطور که آموزش و پرورش اعلام کرده تنها دو سوم مدارس مقاوم‌سازی شده که باید این موضوع در مدارس دیگر نیز اجرا شود.
 
به گفته وی نشان ایمنی مدارس آماده را شهرداری تهران با توجه به شاخص‌های طراحی شده به این مدارس اعطا خواهد کرد.
 
ضیایی اظهار امیدواری کرد: طی یک برنامه چهار ساله می‌توان به تمام مدارس شهر تهران بعد از انجام مقاوم‌سازی این نشان را اعطا کنیم.
 
رئیس جمعیت هلال احمر، جمعیت دانش آموزی را بخش عظیمی از جمعیت کشور عنوان کرد و افزود: مدارس، بهترین پایگاه آموزش های امدادی به شمار می آیند.

ضیائی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گسترش شهرنشینی و عدم توسعه متقارن و وجود حاشیه نشینی های گسترده در اطراف کلانشهرها سبب افزایش حوادث و بلایا شده است.

وی خاطرنشان کرد که تا سال 2050، 66 درصد مردم جهان، ساکن شهرها هستند و قطعا بسیاری از این افراد در شرایط غیراستاندارد زندگی خواهند کرد که این شرایط محیطی مناسب برای بروز فجایع و بحران های طبیعی محسوب می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شمار حاشیه نشینان در جهان به 836 میلیون تن می رسد و هنگامی که حوداث طبیعی رخ دهد ، این میزان جمعیت آسیب پذیر تر از دیگران خواهند بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر