۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۹۴۳۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایحان شرقی، در اولین نشست قرارگاه سایبری استان، با اشاره به بحث باورپذیری وجود تهدید، اظهار داشت: تا زمانی که باور به وجود تهدید وجود نداشته باشد نمی توان شرح وظایفی را که در قرارگاه متصور است انجام داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایحان شرقی، در اولین نشست قرارگاه سایبری استان، با اشاره به بحث باورپذیری وجود تهدید، اظهار داشت: تا زمانی که باور به وجود تهدید وجود نداشته باشد نمی توان شرح وظایفی را که در قرارگاه متصور است انجام داد.

سردار احمدجهانسری، با بیان این مطلب، افزود: امروز دروازه توسعه پدافندغیرعامل، آموزش است و اگر این مساله به درستی پیش برود به خوبی خواهیم توانست مبانی و اصول پدافند غیرعامل را با برقراری ارتباط بین سازمان ها و همچنین مردم تبیین کرد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف قرارگاه سایبری پدافندغیرعل، پیش بینی فرضیه های محتمل بر حمله سایبری و ارتباط قرارگاه با صحنه های کلیدی است که فضای سایبری را در دست دارند، تاکید کرد: با توجه به این مساله و اهمیت بحث فضای سایبری، تفکر قرارگاه سایبری دستورالعمل همه سازمان ها است .

سردار جهانسری، با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی قرارگاه همکاری و تعامل است، ادامه داد: در استان اگر دفاع سایبری وجود دارد به صورت جزیره ای عمل می شود که بر اساس فلسفه وجود این قرارگاه همه ارگان ها در کنار هم تلاش خواهیم کرد تا ضمن شناسایی تهدیدات، راهکارهایی برای مقابله با آن ارایه کنیم.

برگزاری اولین نشست قرارگاه پدافند سایبری استان آذربایجان شرقی

علیرضا صالحی جانشین قرارگاه سایبری استان آذربایجان شرقی نیز، در اولین نشست این قرارگاه، با بیان اینکه در بحث کلان به عنوان یک فرصت به بحث سایبری نگاه می شود، اظهار داشت: البته برخی آسیب هایی وجود دارد که ارگان های مختلف در حوزه های در کنار هم البته با خط و مشی مشخص به خوبی می توانند آسیب ها راشناسایی کنند.

صالحی با اشاره به اهمیت موضوع پدافندغیرعامل در حوزه فضای سایبری در راستای مقابله با تهدیدات، اضافه کرد: با توجه به استفاده مردم از فضای سایبری، آموزش آشنایی با تهدیدات موجود به خصوص در فضای مجازی و سطح گوشی های هوشمند جزو اولویت های اصلی بوده و دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه بحث پدافندغیرعامل زمانی مطرح می شود که تهدید و آسیبی مطرح شود، ادامه داد: قرارگاه سایبری وظیفه بازدارندگی و پیشگیری و ارایه نسخه هایی است که دستگاه ها موظف به رعایت آن هستند تا با حداقل آسیب ها و تهدیدها مواجه شوند.جانشین قرارگاه سایبری آذربایجان شرقی، ادامه داد: در این راستا می توان از ظرفیت های دیگر دستگاه ها استفاده کنیم.

وي با تاكيد اهميت مساله آموزش در بحث پدافند غيرعامل، گفت: بحث آموزش عموم مردم و همچنين آموزش دستگاه ها در حوزه های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد تا مدیران با خطرات و آسیب های موجود آشنا شوند.

صالحي، ادامه داد: در حوزه قرارگاه سایبری جدا از بحث درون نگری، بایستی نگاه فرابخشی نیز داشته باشیم تا با سیاستگذاری ها بایدها و نباید ها را مشخص کنیم.

اولین نشست قرارگاه پدافند سایبری استان آذربایجان شرقی برگزار شد:

وي با اشاره به تشکیل شرکت هایی در حوزه افتا، گفت: با توجه به اینکه دستگاههای بخش خصوصی در حوزه سایبری تولید کننده هستند باید از ظرفیت شرکت های بخش خصوصی در این راستا استفاده شود.

جانشین قرارگاه سايبري استان، همچنین با بیان اینکه در هر یک از دستگاه های استان نخبگانی وجود دارند گفت: در این خصوص باید بانک اطلاعاتی نخبگان استان راه اندازی شود تا بتوانیم با شناسایی این افراد از آن ها برای همکاری دعوت کنیم.

صالحي، با تاكيد بر بحث استانداردسازی امنیت فضای تبادل و اطلاعات،گفت: آسیب های موجود در دستگاه ها و حوزه های مختلف باید اولویت بندی شده و سپس نسخه هایی به عنوان راهکار آنها به سازمان ها ارایه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر