۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۹۰۵۹
توانایی های جنگ سایبری ارتش امریکا بسیار در حال گسترش هستند. در اکتبر ۲۰۱۳ پنتاگون دو گروه تکنیکی متخصص در جنگ سایبری تشکیل داد.
توانایی های جنگ سایبری ارتش امریکا بسیار در حال گسترش هستند. در اکتبر ۲۰۱۳ پنتاگون دو گروه تکنیکی متخصص در جنگ سایبری تشکیل داد. یکسال بعد صاحب ده گروه گشته و اکنون سی و دو گروه متخصص جنگ سایبری دارد. در سال ۲۰۱۴, یک بخش ارتش به جنگهای سایبری تخصیص داده شد.

قسمت اعظم استراتژی سایبری پنتاگون در حال حاضر بصورت یک راز است. Danny Vink, روزنامه نگار امریکائی, سعی کرده تا بداند کشورش چه سلاح های سایبری ای دارد اما موفق به دریافت پاسخهائی دقیق نگشته است. وی میگوید : "سلاح های سایبری با راز و رمز احاطه شده اند و کمی شبیه ابتدای برنامه اتمی امریکا است. کنجکاوی زیاد است اما اطلاعات برای عموم کم است. این راز جزئی از کانسپت است. یک حمله سایبری فقط زمانی مفید است که دشمن در جریان ان نباشد. دولت هر چه بیشتر در مورد انچه در زرادخانه دارد توضیح دهد, دشمنان ما بیشتر میتوانند خود را محافظت کنند.”

در یک جنگ سایبری, مرز بین جاسوسی و اعمال نظامی بسیار مبهم است. در مورد ویروس استاکس نت که کامپیوترهای ایرانی را الوده کرده بود, اکنون میدانیم که یک ویروس ساخت امریکا/اسرائیل بود. اما دولت میتواند از به عهده گرفتن مسئولیت ان خود را بر حذر داشته و انرا بیشتر بعنوان یک عملیات اطلاعاتی دسته بندی کند تا یک ماموریت نظامی.

متخصصین و شخصیتهای سیاسی بسیاری اینطور فکر میکنند که جنگ سایبری همانند جنگ متعارف باید در چهارچوب قوانینی باشد. در این پائیز, چندین تن از افسران پنتاگون و نمایندگان کنگره امریکا درخواست ایجاد یک کنوانسیون سایبری را نمودند. نوعی کنوانسیون ژنو برای جنگ سایبری. انان در نامه ای برای جان کری, وزیر امور خارجه امریکا نوشتند : "برای جامعه بین المللی زمان ان رسیده که یک سری قوانین بین المللی برای جنگ سایبری را تعیین کند : یک کنفوانسیون E-neve”.

Jim Himes, یکی از نمایندگان عضو کمیته اطلاعات و امنیت سایبری کنگره میگوید که یکی از مشکلات این است که نمیدانیم چه چیزی یک عمل جنگ سایبری میباشد.

 وی میافزاید : "اگر ایران سرور یک خدمات دهنده برق در فلوریدا را ذوب کند, یک جنایت و پنج هزار دلار خسارت است. اما اگر انها چندین سرور را منهدم کنند, یک شبکه از کار میافتد و اگر افرادی بمیرند چه میشود ؟ من گمان میکنم که این یک عملیات جنگی است. اما این مرزها بروشنی مشخص نشده اند. پاسخ ما باید تحقیق اف بی ای و اقداماتی سیاسی باشد ؟ یا پاسخ متقابل سایبری ؟ یا انتقام جنگی ؟ ما نمیدانیم و من گمان میکنم که این یک مشکل جدی است.”
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر