۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۰۲
رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای حکام آژانس در مورد برنامه هسته ای ایران ابراز نارضایتی کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی مدعی شد «تردیدهای جدی» همچنان در خصوص برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

این رژیم این هشدار را پس از آن مطرح کرد که شورای حکام دیده بان اتمی سازمان ملل متحد تصمیم گرفت به تحقیقات در خصوص تلاش های تهران در گذشته برای ساخت تسلیحات هسته ای پایان دهد.

قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی، که شورای حکام آژانس آن را تصویب کرد، به رغم گزارش دوم دسامبر این نهاد سازمان ملل متحد تصویب شد. در گزارش دوم دسامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده بود ایران « طیفی از فعالیت های مرتبط با ساخت » یک بمب هسته ای را تا سال 2009 میلادی انجام داده بود.

وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد :« گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به روشنی بار دیگر نشان می دهد که ایران تلاشی هماهنگ را، از جمله فعالیت هایی که پس از سال 2003 انجام گرفت، برای ساخت یک بمب هسته ای صورت داده است ».

در بیانیه وزارت امور خارجه اسرائیل آمده است :« برای بیش از یک دهه، ایران همکاری نکرده و فریبکار بوده است ».

این بیانیه می افراید:« تردیدهای جدی و مسائل باقی مانده در خصوص برنامه هسته ای ایران همچنان باقی است».

در ادامه این بیانیه آمده است :« ایران به منظور حل و فصل شدن همه مسائل باقی مانده و اثبات شدن ماهیت صلح آمیز برنامه این کشور، همچنان باید به طور کامل و به شیوه ای رضایت بخش با آژانس همکاری کند ».

تصمیم روز سه شنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی مانعی مهم را برای اجرای توافق تاریخی ماه ژوئیه با قدرت های جهانی در خصوص محدود کردن برنامه هسته ای ایران در ازای لغو تحریم ها علیه این کشور، برطرف می کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر