۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۹۴
یکی از سناتورهای آمریکا با ارسال نامه‌هایی به مسئولان هواپیماسازی آمریکا، از آن‌ها خواست تا گزارشی از نحوه‌ی دفاع سایبری هواپیماها، ارائه دهند.
یکی از سناتورهای آمریکا به نام اد مارکی (Ed Markey)(سناتور ایالت ماساچوست)، با ارسال نامه‌هایی به چندین شرکت هواپیمایی و سازندگان هواپیما از جمله بوئینگ و ایرباس، خواستار تشریح جزییات دفاع سایبری هواپیماها در برابر هکرها شد.

وی در هر نامه از مسئولان ذی‌ربط خواست، الزامات امنیتی را که برای حفاظت از هواپیما دارند، توضیح دهند. به‌علاوه این سناتور خواستار ارائه‌ی جزییاتی در مورد تست‌های امنیت سایبری و حملات سایبری به این شرکت‌ها، طی 5 سال اخیر شد.

اد مارکی گفت: همان‌طور که فناوری در حال پیشرفت است، ما باید مسئولان صنایع هواپیماسازی خود را نسبت به امنیت سایبر و حملات سایبری به هواپیماها هوشیار کنیم و از خطر تهدیدات سایبری برای امنیت و اقتصاد جامعه اظهار نگرانی کرد. 

شایان‌ذکر است وی نامه‌هایی مشابه را نیز در سال گذشته به سازندگان اتومبیل فرستاد.

آمریکا ادعا دارد، صنعت هواپیماسازی این کشور، مورد حمله‌ی مجرمان و جاسوسان سایبری قرار گرفته است. همچنین هکرها با نفوذ به سامانه‌ی کنترل ترافیک هوای آمریکا، در آن اختلال ایجاد کرده‌اند. استفاده از وای‌فای در هواپیما، یکی از خطرها است؛ هکرها از طریق استفاده از اینترنت در هواپیما، می‌توانند به سامانه‌های امنیتی آن نفوذ کنند یا کنترل قسمت مدیریت رایانه را در اختیار بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر