۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۸۸۵۸
مشاور رئیس جمهوری روسیه:
مشاور رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تمایل ایران به استفاده از تسلیحات روسی از احتمال توسعه همکاری با تهران در زمینه فناوری های نظامی پس از رفع تحریم ها سخن گفت.
«ولادیمیر کوزین» مشاور رئیس جمهوری روسیه در امور نظامی در گفتگو با روزنامه «ایزوستیا» از تمایل مسکو برای گسترش همکاری با ایران در عرصه فناوری های نظامی خبر داد.

وی در این باره گفت: وقتی همه محدودیت ها و تحریم ها علیه ایران رفع شود، ما می توانیم به طور جدی همکاری خود را با این کشور در زمینه فناوری های نظامی افزایش دهیم.

کوزین افزود: در حال حاضر این همکاری آیتم هایی را که مشمول تحریم نیستند در بر می گیرد و ما امیدواریم که پروژه های بسیار بزرگتری را در آینده انجام دهیم.

وی در نهایت با اشاره به آغاز روند تحویل سامانه دفاع موشکی اس – ۳۰۰ به ایران به عنوان بخشی از قراردادی که اجرای آن به واسطه تحریم های سازمان ملل متحد به تاخیر افتاده بود، گفت: علاقه ایران تنها به استفاده از اس – ۳۰۰ محدود نمی شود و شامل همه انواع تسلیحات روسی است.

در اوایل ماه میلادی نوامبر سال جاری (۲۰۱۵) نسخه جدیدی از قرارداد تحویل سامانه اس – ۳۰۰ به ایران به مرحله اجرا درآمد. این قرارداد به دنبال لغو ممنوعیت فروش این سامانه هوایی به ایران از سوی «ولادیمیر پوتین»» رئیس جمهوری روسیه، لازم الاجرا شد. سامانه ای که در اختیار ایران قرار خواهد گرفت بنا بر گزارش های اعلام شده از نوع اس – ۳۰۰ پی ام یو- ۲ است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر