۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۷۵۸
پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر نوشت: ایران در حال تبدیل شدن به یکی از خطرناکترین تهدیدهای سایبری علیه آمریکا است.

این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم دیو آیتل افزود: در گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا منتشر کرد، ادعا شده است ایران (تارنماهای) برخی مقامات آمریکایی را هک کرده است. این مسئله پرسش هایی را در مورد اهداف نهایی حکومت ایران به ویژه در فضای سایبری ایجاد کرده است. 
درحالی که آمریکا دشمنان سایبری متبحری در چین و روسیه دارد اما ایران تهدیدی منحصر به فرد و از برخی جهات نگران کننده تر محسوب می شود. 
به نظر می رسد حملات ایران کمتر مهار شده و هدف آنها بیش از جاسوسی سایبری آسیب رساندن به نهادهای آمریکایی است.
به اعتقاد نویسنده، برخی عوامل در شناخت آینده احتمالی تهدید سایبری ایران مهم هستند که جنگ سوریه یکی از آنها است زیرا با وجود بهبود روابط ایران و آمریکا تاریخچه دشمنی این دو کشور بسیار طولانی است و همچنان در بسیاری از مناطق خاور میانه [غرب آسیا] از جمله در سوریه، عراق، اسرائیل و یمن ادامه دارد. بعید به نظر می رسد که این درگیری ها به زودی پایان یابد. 
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار استاکس نت است. ایران همچنان به شدت برای فن آوری که استفاده می کند به دوستان و دشمنانش وابسته است که این وابستگی هم شامل زیرساخت های کلیدی و هم سامانه های نرم افزاری/رایانه ای می شود. 
عامل تاثیر گذار دیگر این است که آمریکا به کرات در گزارش های خود به کنگره و در رسانه ها به آسیب پذیری خود اذعان کرده است و کشورهایی مانند کره شمالی و ایران این پیام را دریافته اند. 
نویسنده در ادامه تاکید کرده است ایرانیان به خوبی از اطلاعات جامعه امنیتی آمریکا آگاهی و همه تحولات را زیر نظر دارند و از نتیجه هرگونه حمله سایبری و تاثیرات آن مطلعند. 
نویسنده معتقد است به احتمال قوی در حال حاضر ایران موضعی آرام و راهبردی برضد آمریکا در پیش خواهد گرفت و به طور خاص درصدد برخواهد آمد به سامانه های دولتی و مالی کلیدی این کشور نفوذ کند و به این حضور مخفی خود ادامه دهد ولی قصد آسیب رساندن یا ایجاد اخلال فوری را ندارد. 
درست همانند چین و روسیه ایران هم به دنبال اهدف بلند مدت است. آنها می خواهند اطمینان داشته باشند اگر درگیری با آمریکا پیش آمد از توانایی سایبری کافی برای بازدارندگی و ایجاد اخلال و آسیب رساندن به دشمن برخوردارند. 
البته این بدان معنی نیست که حملات بیشتری انجام نخواهد شد. به طور قطع دولت ایران از شیوه های سایبری به عنوان راهی برای تشدید فعالیت های خود در زمینه جمع آوری اطلاعات جاسوسی استفاده خواهد کرد یعنی همان اتفاقی که در ماجرای حمله به رایانامه های کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا روی داد. احتمالا آمریکا باز هم شاهد چنین حملاتی به شیوه چین و روسیه خواهد بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر