۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۲۸
رییس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:
رییس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: نشر اکاذیب و جرایم اقتصادی، بیشترین میزان جرایم در حوزه فضای سایبری را به خود اختصاص می‌دهد.
سرهنگ محسن محمودی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان، کنترل، رصد و پایش فضای سایبری را یکی از مهم ترین اولویت‌های نیروی انتظامی دانست و افزود: 80 درصد از تخلفات و جرایمی که در استان آذربایجان شرقی و در حوزه فضای سایبری به وقوع پیوسته، کشف و حسب مورد به مقام قضایی ارسال شده است. اکثر افرادی که چنین تخلفات و جرایمی را مرتکب می شوند شناخت و آگاهی کافی ندارند.

رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی ما باید با همکاری رسانه‌های ارتباط جمعی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات افزایش یافته و شهروندان باید توجه کنند که زمانی که به فضای سایبری وصل می‌شوند هر فایل و ایمیلی را باز نکنند و ابتدا بررسی‌های لازم را انجام دهند. به هر فضایی که در فضای اینترنتی وجود دارد ورود پیدا نکنند و در مواردی که می‌خواهند از اطلاعاتی استفاده کنند از سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی معتبر استفاده کنند.

وی، همکاری با مراکز علمی را یکی دیگر از اولویت های مهم پلیس فتا دانست و بر ضرورت افزایش تعامل تنگاتنگ با این مراکز به ویژه با مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

محمودی گفت: به جرایم فضای سایبری باید به دید آسیب‌های نوپدید اجتماعی نگریست. بر این اساس نیز اقدامات خود را بر فعالیت‌های اجتماع محور متمرکز کرده‌ایم.

وی، بیشترین جرایم انجام شده در استان در حوزه فضای سایبر را مربوط به جرایم اقتصادی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از 80 درصد جرایم انجام شده در فضای سایبری، کشف و اقدام قانونی لازم در ارتباط با آن انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق گزارش مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری، همه روزه برخی هکرهای داخلی و خارجی از حساب‌های بانکی مردم برداشت‌هایی هرچند به صورت جزیی انجام می‌دهند و نقش پلیس فتا در خنثی سازی فعالیت هکرها و اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه عملیاتی چیست؟ بیان کرد: پروژه‌ای در ارتباط با این مهم در دست بررسی است.

وی در خصوص اینکه آیا فعالیت‌های تبلیغاتی زودهنگام کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در نرم افزارهایی همچون تلگرام، جرم محسوب می‌شود یا خیر؟ افزود: در ارتباط با این موضوع، قانون خاصی وجود دارد. طبیعتا فعالیت تبلیغاتی به هر شکل ممکن، قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات، تخلف محسوب می‌شود. پلیس فتا تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی و تحرکات سیاسی را به صورت شبانه روزی رصد می‌کند و در صورت نیاز، گزارشاتی را به دستگاه‌های مربوطه ارائه خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر