۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۸۵۷۵
معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به این‌که فاوا در صنعت نفت کشور اهمیت بسیاری دارد گفت: پدافند غیر عامل با تمام تهدیداتی که ممکن است این صنعت را نشانه بگیرد مقابله میکند.
معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور ، در چهارمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: صنعت نفت برای بدخواهان کشور از جذابیت زیادی برخوردار است و نباید از هیچ کوششی برای تامین امنیت این صنعت بزرگ دریغ کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مخاطرات، صنعت نفت را از طریق حوزه فناوری اطلاعات تهدید می کند و این موضوع به خصوص در ارتباط با این صنعت که از زیرساختهای اساسی کشور به شمار می رود، بسیار حائز اهمیت است.

وی  گفت: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی یا همان PetroICT هدفی جذاب برای بدخواهان و دشمنان کشور است. ما در سازمان پدافند غیر عامل بخشهایی از سرمایه‌های ملی که میتواند هدف حملات و تهدیدات قرار بگیرد را شناسایی میکنیم و رویکردهای لازم برای مقابله با آنها را در دستور کار قرار میدهیم.

وی ادامه داد: نفت تا مدتهای مدیدی منبع اصلی تأمین انرژی در دنیاست. در زیرساخت یک کشور؛ انرژی ایمن و مطمئن نقش مهمی را ایفا میکند.همچنین میدانیم که فرآورده‌های نفتی در اقتصاد ملی و امنیت کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی زیرساختهای اصلی کشور را از نظر میزان اهمیت به سه دسته تقسیم کرد:
1- زیرساختهای حیاتی که اگر بدست دشمن بیافتند میتوانند امنیت ملی کشور را به خظر بیاندازند.
2- زیرساختهای حساس که اگر بدست دشمن بیافتند میتوانند در محدوده کوچکتری برای کشور مشکل ایجاد کنند.
3- زیرساختهای مهم که از نظر میزان اهمیت در مقایسه با دو مورد فوق در درجه پایینتر قرار میگیرد.

این مسئول گفت: بسیاری از حوزه‌های صنعت نفت؛ گاز و پتروشیمی مبتنی بر فناوریهای ارتباطات و اطلاعات است. به همین دلیل لازم است که تعامل نزدیکی بین این دو بخش ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از نگاه پدافند غیر عامل این صنعت همیشه مورد تهدید عوامل بیگانه است؛ افزود: فرآورده‌های تولیدشده این بخش گرینه‌ای بسیار جذاب برای دشمن است.

هرگونه اختلال در این قسمت میتواند روابط بین‌الملل را تحت‌الشعاع قرار دهد.

معاون فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور  گفت: شناخت تهدیدات موجود از سه منظر ملی؛ جهانی و کسب‌و‌کار مردم بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان این که سازمان پدافند غیرعامل، زیرساختهای کشور را در سه حوزه حیاتی، حساس و مهم طبقه بندی کرده و با توجه به این طبقه بندی برای مقابله با آن اقدام می کند، تصریح کرد: هرگونه اختلال در عملیات صنعت نفت، کشور را با مشکلات زیادی مواجه می کند و از این رو حفظ امنیت در این بخش از اقتصاد کشور بسیار ضرورت دارد.

وی مخازن، چاهها، خطوط لوله، پالایشگاهها، تجهیزات، ساختمانها و ... را از سرمایه های صنعت نفت برشمرد و گفت: تعرض به صنعت نفت در کشورهای عراق، یمن و سوریه نشان داد که این صنعت تا چه حد برای بدخواهان و دشمنان کشورها جذابیت دارد.

این مقام مسئول اعلام کرد: «اینترنت اشیا»، «رایانش ابری» و داده های بزرگ، فناوریهایی هستند که در آینده صنعت نفت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

چهارمین کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز سه شنبه، (سوم آذرماه) در سالن همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرده است و عصر چهارشنبه ( چهارم آذرماه) به کار خود پایان می دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر