۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۴۷۷
معاون استاندار خراسان شمالی؛
محمد رحیم نوروزیان چهارشنبه در کارگاه آموزشی تهدیدات فرهنگی با رویکرد پدافند غیرعامل بیان کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم و گروه های هدف، اصلی ترین فعالیت در پدافند غیرعامل است، و بر همین اساس نیز باید با استفاده از ابزار و شیوه های مختلف در نهادینه سازی این رفتار در حوزه های مختلف زندگی اجتماعی تلاش کرد.
محمد رحیم نوروزیان چهارشنبه در کارگاه آموزشی تهدیدات فرهنگی با رویکرد پدافند غیرعامل با بیان اینکه راهبرد پدافند غیرعامل را می توان در ابعاد مختلف خلقت موجودات و طبیعت مشاهده کرد افزود: بر همین اساس است که مشاهده می کنیم حتی حیوانات بی شعور در مواجه با خطر رفتارهایی کاملا هوشمندانه و سنجیده ای در پیش می گیرند.

به گفته وی اصول پدافند غیرعامل در ذات طبیعت است و از این منظر می توان شواهد بسیاری از آن را در متون ادبی و تاریخی گذشته را اشاره کرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم و گروه های هدف، اصلی ترین فعالیت در پدافند غیرعامل است، و بر همین اساس نیز باید با استفاده از ابزار و شیوه های مختلف در نهادینه سازی این رفتار در حوزه های مختلف زندگی اجتماعی تلاش کرد.

معاون استاندار خراسان شمالی هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی بر اساس راهبردهای فرابخشی و متکی بر تفکر بسیجی که صداقت و خلوص نیت و یگانی را در خود دارد را راهبردی ترین شیوه برای موفقت پدافند غیرعامل در کشور دانست.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند پدافند غیرعامل موجب کاهش هزینه ها و افزایش امنیت در کشور می شود.

کارگاه آموزشی تهدیدات فرهنگی با رویکرد پدافند غیرعامل چهارشنبه با هدف ارتقا سطح آگاهی کارکنان و کارشناسان پدافند غیرعامل دستگاه های فرهنگی و مرتبط استان و ارائه آموزش های مهارتی جهت آمادگی در مواجهه با تهدیدات و حوادث احتمالی برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر