۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۸۴۲۵
‌مدیرکل پدافند غیرعامل استان ‌قم:
مهندس مهدی متقیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر راهکارهای قوی در عرصه پدافند سایبری نداشته باشیم، دچار مشکل می‌شویم، گفت: قم یکی از مهمترین شهرهای کشور در عرصه سایبری است.

‌مدیرکل پدافند غیرعامل استان ‌قم : یکی از مهمترین شهرهای کشور در عرصه سایبری قم است .

به گزارش پایداری ملی، مهندس مهدی متقیان در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: در سال 86 مصوبه‌ای صادر شد که پدافند غیر عامل را مجموعه عملیات غیرمسلحانه برای بازدارندگی و ادامه فعالیت‌های ضروری و پایداری ملی می‌داند.

وی افزود: دو دسته از تهدیدات است که جامعه انسانی را تهدید می‌کند که اولین آن، حوادث 50 گانه طبیعی است که این تهدیدات در حوزه مدیریت بحران رصد می‌شود.

وی گفت: تهدیدات طبیعی و انسان ساز نوع دوم است که شامل عمدی و غیرعمدی است؛ در تهدیدات طبیعی می‌توانیم آسیب‌ها را پایین بیاوریم، ولی در زمینه پدیده‌های انسان ساز عمدی این شرایط تغییر می‌کند.

متقیان اظهارکرد: در این تهدید با انسان هوشمند با هدف تهدید مواجه هستیم، با تغییر این تهدیدات، نوع و روش و میزان تهدید متفاوت می‌شود که اگر به علم و دانش روز در این تهدیدات مسلح نباشیم، ضربه بسیاری می‌خوریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم بیان کرد: کارکردهای پدافند غیر عامل در هر کشوری متفاوت است، تنها کشوری که در خاورمیانه مدیریت پدافند غیرعامل را بنا کرده، ایران است.

وی افزود: حفاظت از جان مردم و حفاظت است زیرساخت‌های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم، حفاظت است تجهیزات و تاسیسات و پایدار‌سازی مدیریت عالی کشور، حفاظت از حوزه نرم افزاری و سایبری، تامین امنیت مردم، حفاظت از شهرها، تداوم شبکه‌های اطلاع رسانی‌ از جمله مولفه‌های این پدافند است.

متقیان اظهارکرد: اولین مراکزی که مورد حمله قرار می‌گیرد، مراکز اطلاع رسانی است که دشمن سعی می‌کند که مدیریت اطلاع رسانی و ارتباط با مردم را به دست بگیرد و به همین دلیل باید در این زمینه تسلط داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم بیان کرد: بسیاری از سایت‌های رسانه‌ای در قم در بافت‌های فرسوده فعالیت می‌کند که بسیاری ازآنها برق امنی را هم ندارند که باید در این زمینه از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: در بحران‌ها، مدیریت مردم بسیار مهم است، زیرا باید از ایجاد شایعات در بین مردم جلوگیری شود.

وی گفت: سند چشم‌انداز پدافند غیرعامل دارای 13 بند، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دارای 13 بند از اسناد بالادستی این سازمان بوده و اساسنامه این سازمان نیز به تصویب رسیده است و رییس سازمان پدافند غیرعامل در حد یک وزیر است.

متقیان اظهارکرد: پدافند غیرعامل یک موضوع کاملا غیربخشی بین همه بخش‌های مختلف است که باید در زمینه سایبری، اقتصاد مقاومتی و... تلاش کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر