۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۱۵
آمریکا در نظر دارد در سال آینده با هدف مقابله با توسعه شبکه چین،ایران و کره شمالی مانور نظامی برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری چین، چشم انداز سال 2020، روسیه شروع به استقرار نظامیان در قطب شمال می کنند و این با هدف نفوذ به شبکه حمل و نقل فدرال اکسپرس نیروهای نظامی آمریکا صورت می گیرد و این به معنای جنجال آفرینی نیست در واقع با توجه به هشدار وزارت دفاع امریکا،فضای مجازی بخش عمده و بسیار مهم جنگ در آینده را تشکیل می دهد  بسیار واضح است که آمریکا،کمیته قانون گذاری آمریکا،امیدوار است بتواند به قدر کافی در این زمینه جدید نظامی،نیروی محرکه بسیار بزرگی وارد کند.

اقدام بی سابقه آمریکا در برگزاری مانورنظامی در فضای مجاری در سال آینده
به عنوان یک اقدام بی سابقه، کنگره امریکا به فرماندهی سایبری آمریکا فرمانی را صادر کرده است و از آنان خواسته است برای ساماندهی به روسیه،چین،ایران،کره شمالی به عنوان دشمن فرضی در شبکه مجازی مانور نظامی برگزار کند و پیش بینی می شود این مانور در ارتباط با کهنه سربازان،شهروندان و پیمانکاران باشد و برای مقاومت در پنج تا ده سال آینده، آمریکا ممکن است تهاجم خود را از کشورهای مذکور آغاز کند.
ستاد ارتش مشترک آمریکا یک سری از تمرینات نظامی را ساماندهی می کند طبق این برنامه ، استراتژی و فرضیات فرماندهی سایبری آمریکا به عنوان توان پاسخ گویی است و برای جلوگیری از حملات سایبری هر یک از کشورهای چین،ایران،کره جنوبی و روسیه احتمالا در فاصله سال های 2020 تا 2025 آن را اجرایی کند که به جنگ سایبری آمریکا در مقیاس بزرگ اشاره دارد و سیاست گذاران در سال 2016 در دفاع ملی آمریکا قانون آن را نوشته اند و یکشنبه بعد از بررسی مقدماتی، این لایحه در انتظار به رسمیت شناخته شدن با امضای باراک اوباما است.
و پس از چند دهه  تحقیقات در صحرای نوادا ، ارتش ایالات متحده آمریکا، با استفاده از هوایپما و تانک و دیگر تسلیحات چند تمرین نظامی انجام داده است و از سال 2010 تاکنون فرماندهی سایبری در این زمینه با استفاده از شبیه سازی، تمرینات نظامی انجام داده است.

هراس آمریکا از حمله هکرهای ایرانی

اما این اولین بار نیست که کنگره امریکا با شبکه کشورهای خارجی به عنوان دشمن فرضی رقابت می کند همچنین از پنتاگون خواسته است اقدامات لازم را انجام دهد تا شهروندان آمریکایی در زندگی روزانه خود از تهدید مستقیم ناشی فعالیت های شبکه در امان باشند نتیجه واقعی این تمرینات نظامی باید در پاییز سال 2016 به کمیته قانون گذاری تحویل داده شود.
تمرینات نظامی همواره شامل فعالیت های مختلفی است به عنوان مثال، پروژه پرچم تسخیر شبکه، که هرساله توسط پایگاه نظامی نیلس نوادا موسوم به پرچم سرخ تمرین های آموزشی امنیت اطلاعات برگزار می کند راب باگنال بنیانگذار شرکت شبکه دفاعی ماوریک اشاره کرد: این پیمانکاران مسئول حمایت از هرنوع تمرین نظامی شبکه سالانه سازمان های اطلاعاتی است.
وی همچنین گفت: در این تمرین نظامی صدها نفر از مناطق مختلف شرکت کرده اند برای مثال اعضای تشکیل دهنده تیم وب بنر که شامل شعب تمام سازمان ها، سیبرکوم و تعدادی از ادارات دولتی مناطق مختلف می شود.

جاه طلبی چین می تواند یک تهدید بالقوه امنیتی باشد
در سال گذشته هکرهایی دیده شدند که توسط دولت های مختلف حمایت می شدند و  رهبران آژانس ملی امنیت آمریکا دیگر ابهامی در این مورد نداشتند و به طور عمومی اعلام کردند که چند کشور مسئول این کار هستند در ژوئن امسال، جیمز کلاپر مدیر سازمان اطلاعات ملی به طور مستقیم اعلام کرد که 215000 نفر از چین مظنون نخست ثبت تخلف در بررسی تحقیقات هستند. 
در اوایل سال جاری، اوباما اشاره کرد که حمله به شرکت سونی و نیز افشای پرونده های شخصی که یک سال پیش توسط کره شمالی ایجاد شد علاوه بر تجهیزات کامپیوتری به شبکه نیز آسیب رسانده است.
در زمینه روسیه، کلاپر اظهار کرد کمیته اطلاعاتی آمریکا در دهم سپتامبر جلسات استماع برگزار کرد و استدلال کردند که روسیه به شبکه خود فرمان داده است تا با شیوه تهاجمی نفوذ خود را افزایش دهد و ابزاری که به کار برده است و با نرم افزار های مخرب سیستم کنترل و فرماندهی را وارد دشمن می کند و وی همچنین گفت: افراد شبکه داخلی روسیه  در تلاش هستند تا انواع سیستم های جدید را توسعه دهند که برای دسترسی از راه دور به تمام زیرساخت های حیاتی میزبان و سیستم کنترل صنعتی  طراحی می شود.
در اوایل امسال،در جلسه استماع خدمات نظامی کمیته مجلس سنا، کلاپر تایید کرد حملات شبکه معروف و ویرانگر به گروه لاس‌وگاس سندز توسط دولت ایران صورت گرفته است  سیاستگذاران اشاره کردند  حملات سایبری چهار کشور مذکور بسیار قدرتمند و قابل توجه بوده است و در این مقایسه، رویداد سونی در سال گذشته بسیار جزئی محسوب می شود.
و اگر با کشورهای چین،روسیه،ایران،کره شمالی به طور رسمی جنگ آغاز شود متوجه می شویم که جنگ سایبری به مراتب بیشتر از سرقت از شماره امنیت اجتماعی و یا جمع آوری ایمیل شایعه از سازندگان شرکت هالیوود است و این اولین بار خواهد بود که ما می توانیم کل سیستم فرماندهی نظامی مدرن را شکست دهیم که شبیه به سلاح دیجیتالی استوکس نت است.
به عنوان پروژه تاسیس مشترک آمریکا و اسرائیل، ویروس استکوس نت حتی با موفقیت دستگاه های محساباتی تاسیسات هسته ای ایران را ربوده است.
مسئله نگران کننده این است که پنتاگون آمریکا سال گذشته در آزمایش تسلیحات خود متوجه شد در هریک از تسلیحات مهم خود بسیاری از آسیب های امنیتی وجود دارد که می تواند مورد حملات شبکه ای قرار گیرد.
این لایحه دفاعی نیز باید در وزارت دفاع آمریکا بر وارسی هر یک از سیستم سلاحی خود در چهار پنج سال آینده اصرار دارد تا از حمله هکرهای سیاه ویندوز جلوگیری کند.
به عنوان مثال، در فاصله سال های 2020 تا 2025 چین نه تنها می تواند با استفاده از نرم افزار به تسلیحات نظامی آمریکا حمله کند همزمان می تواند خود سخت افزارها را نیز نابود کند  سینگر همچنین گفت: ریز تراشه استاندارد ساخت چین نیزمی توانند به  F-35  و دیگر سیستم تسلیحات نظامی آمریکا مستقیما آسیب رسانند.
امسال سینگر و آگوست کول نویسنده مشترک "اشباح ناوگان: داستان جنگ بزرگ جهانی بعدی" که به طور رسمی منتشر شده است  و آگوست کول محقق ارشد کمیته امنیت بین المللی اقیانوس اطلس در کتاب خود تاکید کرده است که رهبری چین در شبکه جهانی در جایگاه مخالف انان  قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر