۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۳۹۳
وزش باد شديد و توفان شب گذشته در مشهد مقدس علاوه بر ايجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومي، در کمتر از سه ساعت 139 حادثه آفريد.
وزش باد شديد از صبح ديروز مناطق مختلف خراسان رضوي را در برگرفت و سرعت آن در بسياري از شهرستان‌ها ازجمله سرخس در شمال اين استان به بيش از 90 کيلومتر در ساعت رسيد و در شهر مشهد مقدس نيز بنا بر اعلام سازمان هواشناسي با سرعت 54 کيلومتر در ساعت شامگاه گذشته موجب شکستگي بسياري از درختان شد.
وزش باد شديد ضمن شکستگي بسياري از درختان سطح شهر، موجب قطع برق در نواحي مختلف شهر و به دنبال آن حبس بسياري از شهروندان در آسانسور ها شد.
توفان شب گذشته بسياري از داربست‌هاي ساختمان‌هاي نيمه‌کاره را فروريخت و سقوط اجسام ناشي از توفان به بسياري از خودرو هاي پارک شده در کنار خيابان و يا پارکينگ ها آسيب وارد کرد.
در همين رابطه مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد از وقوع 139 حادثه در کمتر از سه ساعت در شب گذشته خبر داد.
آتش‌پاد دوم «حسن جعفري» بيان کرد: با وقوع توفان و در فاصله زماني ساعت 17:10 دقيقه تا 20:20 دقيقه شب گذشته به دليل طلب استمداد شهروندان از سامانه 125 نجاتگران اين سازمان تعداد 139 عمليات امدادرساني براي کمک به شهروندان انجام دادند.
وي اظهار کرد: از ميان 139 مورد حادثه مذکور بيشترين علل وقوع حادثه با تعداد 66 مورد به سقوط اجسام تعلق داشت.
جعفري بيان کرد: در اين راستا تعداد 42 مورد سقوط درخت، 11 مورد سقوط داربست، هشت مورد سقوط تير آهن، هفت محبوسي در آسانسور به دليل قطعي برق، سه مورد احتمال سقوط درخت گزارش شد و آتش نشانشان ضمن کمک به شهروندان در تمامي موارد اعلام شده نسبت به بازديد دو منزل مسکوني با احتمال تخريب نيز اقدام کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر