۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۶۷
به همت جهاد کشاورزی شهرستان مرند ، مانور پدافند غیر عامل عوامل زیستی در این شهرستان واقع در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: هدف اصلی از اجرای این مانور بحث آموزش برای همکاران جدید الاستخدام، مروجین کشاورزی و کشاورزان منطقه هرزندات شهرستان مرند بود.

مهندس رحیم زاده اظهار کرد: هرزندات منطقه منتهی الیه شهرستان مرند و نزدیک به منطقه آزاد ارس بوده و احتمال ورود عوامل زیستی مانند بیماری های میکروبی وجود دارد و این مانور در همین راستا برگزار گردید.

وی گفت: با توجه به اینکه کشت گندم دیم نیز در این منطقه زیاد است و نیز اهمیت این محصول، در این رزمایش عوامل زیستی از جمله بیماری ” سیاهک هندی” که در منطقه ما شایع نمی باشد مورد توجه ویژه قرار گرفت و کشاورزان و کارشناسان در این مورد اطلاعات و آموزش لازم را کسب کردند.

مدیر جهادکشاورزی مرند تصریح کرد: در این مانور همچنین گندم های موجود در منازل اهالی روستای هرزند عتیق توسط کارشناسان بررسی، کنترل و ضدعفونی گردید.

گفتی است این مانور یک روزه به همت جهادکشاورزی شهرستان مرند و با حضور و همکاری کشاورزان منطقه، مروجین و کارشناسان کشاورزی، شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای منطقه، کلنیک های گیاه پزشکی و تعاونی های کشت کندم و همچنین ادارات حفاظت محیط زیست مرند و جلفا، منابع طبیعی و دامپزشکی مرند برگزار گردید.

مهندس فتحی معاون برنامه ریزی و امور اجتماعی و همچنین مهندس ایرانی فام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و همچنین اصغرپور معاون فرماندار شهرستان مرند بر نحوه اجرای این مانور نظارت داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر