۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۸۰۹۳
سردار جلالي در برنامه زنده تلویزیونی «متن، حاشیه»؛
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما گفت: صرف انحصار مرکز غنی سازی به نطنز ، تهدیدها را افزایش می دهد که پدافند غیر عامل باید بیش از گذشته به این موضوع ورود پیدا کند .
به گزارش پایداری ملی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: همین که بر اساس برجام گروهی از مقامات کشورها به بهانه بازرسی به ایران رفت وآمد کنند موجب افزایش نفوذ آنهاست و این یکی از تهدیدات برجام محسوب می شود .

 سردارسرتیپ غلامرضا جلالی در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما افزود : برجام نوعی تعامل در خصوص مسئله هسته ای میان ایران و شش کشور بود که به بده و بستانهایی منجر شد و مسیر قانونی آن در کشور طی شده است و این فرآیند مشروط به شروط مقام معظم رهبری پذیرفته شد .

وی گفت : در هر حال برجام برای ما در برخی موارد تهدید و در برخی موارد اقتدار آفرین است .


سردار جلالی افزود : صرف انحصار مرکز غنی سازی به نطنز ، تهدیدها را افزایش می دهد که پدافند غیر عامل باید بیش از گذشته به این موضوع ورود پیدا کند .

وی گفت : یکی دیگر از تهدیدات این است که آنها به بهانه بازرسی از مراکز هسته ای و دیگر رفت وآمدهایشان نیازهای اطلاعاتی خود را برطرف کنند و نفوذ خود را افزایش دهند .

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت : خوشبختانه مقامات آمریکایی برخی موارد مسائل را زود لو می دهند و اخیراً یکی از این مقامات گفت که برجام باعث می شود اگر قرار باشد به ایران حمله کنیم با چشم باز حمله کنیم .

سردار جلالی افزود : یکی از مواردی که آمریکاییها از حمله نظامی به ایران فعلا ً دست برداشته اند این است که آنها چون در کشورمان حضور ندارند اشراف اطلاعاتی هم ندارند و اطلاعات آنها با واسطه از طرف منافقین و صهیونیست هاست که این دو گروه هم در دادن اطلاعات خود نظریات خود را لحاظ می کنند .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جریان حضور یکی از گروههای خبری انگلیسی در یکی از سایت های هسته ای ایران بوده اید ؟ گفت : من بعید می دانم این بازدید از مراکز طبقه بندی هسته ای صورت گرفته باشد .

سردار جلالی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا صرف رفت وآمد غربی ها به مراکز هسته ای مان را تهدید می دانید ؟ افزود : ما چون برجام را پذیرفته ایم بازرسان طرف مقابل که همه آنها غربی و یا آدمهای آمریکا هستند می آیند و باید مراقب بود .

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص الزام قانونی هماهنگی و همکاری سازمانها با سازمان پدافند غیرعامل گفت : همه دستگاههای اجرایی باید مسئول پدافند غیر عامل دستگاه را به ما معرفی کنند و ما به جز دو سه دستگاه (وزارت دادگستری و بخش هایی در وزارت رفاه ) با همه دستگاهها ارتباط داریم و دستگاهها را به لحاظ اهمیت دسته بندی کرده ایم.

سردار جلالی گفت : در همین خصوص همکاریها بسیار خوب است و در حوزه هسته ای به لحاظ همکاری هیچ مشکلی ندارند .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه الزامات شما به دستگاهها نقش مشورتی دارد یا دستوری ؟ افزود : بر اساس قانون هر طرح توسعه ای باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد و هم موظفند به این موضوع عمل کنند ؛ البته برخی دستگاهها شاید به سبب مشکل اعتباری امکان لازم را نداشته باشند اما مخالفت اجرایی ندارند .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان پدافند غیر عامل مسئول حفاظت از دانشمندان هسته ای است ؟ گفت : اصل ضرورت حفاظت از دانشمندان هسته ای به عهده سازمان پدافند است اما کار حفاظت را سپاه ، نیروی انتظامی و حراست سازمان انرژی اتمی انجام می دهد .

سردار جلالی افزود : در دوره ای که آقای آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی بود در جلسه ای موضوع پدافند را مطرح می کردیم که وی می گفت از زیرساخت ها مهم تر مراقبت از دانشمندان هسته ای است .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بحث نظارت بر برجام چه وظایفی دارید گفت : قرار شد ستاد پایش اجرای برجام در قالب کمیته ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود که بر رفتارهای طرف مقابل وهمچنین برخی رفتارهای طرف های داخلی نظارت کند اما این ستاد هنوز تشکیل نشده است .

در ادامه برنامه  درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا چندی پیش گفته بودید که جریانهای مشکوکی در مباحث کشاورزی رخ می دهد افزود : خیلی دوستان ، مسئله کمبود آب را به تولیدات محصولات اساسی کشاورزی مرتبط می کنند و ما هم بحث کمبود آب و پرمصرف بودن برخی محصولات در بخش آب را قبول داریم اما درست نیست که به این بهانه برای مثال بگوییم که به جای تولید برنج در داخل آن را از هندوستان وارد کنیم .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس آیا در بحث واردات بنزین هم جریانهای مشکوکی وجود دارد گفت : افزایش واردات بنزین هم می تواند مشکوک باشد .

سردار جلالی گفت : وزرا بر اساس نظریات کارشناسان تصمیم می گیرند و اگر نظر کارشناسی غلط باشد تصمیمات اتخاذ شده تبعات خواهد داشت .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند گوشی تلفن همراه دارید ؟ گفت : 4 تا پنج گوشی داریم که یکی برای کار ،دیگری برای استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور کنترل آن و یکی دو گوشی هم برای ارتباطات خاص است .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر قرار نشد مسئولان از تلفن های هوشمند استفاده نکنند افزود : هنوز که بخشنامه ای در این خصوص صادر نشده است و ما پیش نویسی را در دبیرخانه کمیته دائمی پدافند غیر عامل آماده کرده ایم اما حرف ما این نیست که کسی از گوشی هوشمند استفاده نکند .

سردار جلالی گفت : استفاده از گوشی هوشمند باید در مباحث شخصی باشد چرا که حتی اثر انگشت و عنبیه از این طریق قابل کپی برداری است و حتی قابلیت فیلمبرداری خارج از کنترل ما را هم از طریق این تلفن های هوشمند دارند و بر همه حسابهای بانکی ما می توانند نظارت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با این اطلاعات چکار می کنند؟ افزود : آنها مثلاً با استفاده از شماره های تلفن موجود در گوشی ها شبکه سازی می کنند و می توانند تشخیص دهند که چه کسانی و در چه حوزه هایی با هم ارتباط دارند .

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما بالاخره شبکه های اجتماعی را فرصت می دانید یا تهدید افزود : این فناوری بسیار ارزشمندی در شرایط امروز کشور است اما باید متوجه تهدیدات آن هم باشیم چرا که در سال 87 چندین مقاله در نشریات انگلیسی خواندم که آن زمان که هنوز شبکه های اجتماعی مانند الان پیشرفت نداشت از طریق شبکه های اطلاعاتی همه روابط گروههای سیاسی در حوزه انتخابات را شناسایی کرده بودند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر