۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۰۵۲
همایش اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی در محل اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

به گزارش پایداری ملی، دکترعلیرضا مقصودی  در همایش اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی که با تلاش اداره کل پدافند غیرعامل استان برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل از سال 1382 به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد تا در راستای مقابله با ترفندهای دشمنان با توجه به تخصص‌های مختلف مقابله شود .

وی گفت: در منظومه فکری انقلاب اسلامی که ذیل منویات و فرمایشات امام راحل تعریف می‌شود 2 مجموعه داریم یکی سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل در منظومه فکری امام و دومی سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل کشور در منظومه فکری امام و انقلاب اسلامی، که با تلفیق از این دو وظیفه پدافند غیرعامل  در اقتصاد مقاومتی مشخص می‌شود.

مقصودی تصریح کرد: ما در این زمینه 2 راهکار را انجام داده‌ایم یک تضمین و تامین کالاهای اساسی مردم که باید از مرحله پیش تولید، تولید، تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع باید مطلوب باشد و دوم در صنایع راهبردی باید با روحیه بسیجی و جهادی وارد شویم.

معاون آموزش و پرژوهش قرارگاه اقتصادی پدافند غیرعامل کشور افزود: در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی و رونق تولیدات داخلی همه ما وظیفه داریم از محصولات ایرانی استفاده کنیم و شما ذی‌حسابان مالی در رأس ترویج این فرهنگ در ادارات دولتی هستید.

وی گفت :یکی از راه‌های ضربه زدن دشمن به مملکت ما با ابزارهای اقتصادی بر علیه اقتصاد کشور  است و انبوهی از اموال ارزی ما را در کشور های دنیا بلوکه نموده‌اند و ابزار نظارتی و تنبیهی برای کشورها و شرکت‌ها گذاشته‌اند.

دکتر مقصودی گفت: هر اندازه علم پیشرفت کند تکنولوژی به جلو می‌رود و با عرصه‌های جدید از تهدید و فرصت را جلوی ما می‌گذارد و وضیفه داریم در راستای اهداف نظام از فناوری روز استفاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سیستان و بلوچستان در این همایش گفت: پدافند غیرعامل همان دفاع بدون اسلحه است که موجب کاهش آسیب‌پذیری و تهدیدات دشمن است.

جهان‌تیغ افزود :هیچ نیروی مسلح و برنامه‌ای موفق نیست مگر اینکه ضوابط پدافند غیر عامل را رعایت کند.

وی پدافند غیرعامل را با اهمیت خواند و گفت: دشمن از تمامی ابزار برای از پای در اوردن کشور استفاده میکند و اگر سیستم داخل کشور اقتصاد را تنظیم نکند ممکن است آثار مخربی در کشور به وجود آید.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با همدلی دولت و مردم مقابله با تهدیدهای دشمن میسر می‌شود و مردم باید به عنوان مهمترین بخش قدرت با دولت همکاری نمایند و دولت امسال نیم تا 2 درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی را برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته است.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر