۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۰۴۶
آیت الله نوری همدانی در دیدار یا رئیس و معاونین سازمان پدافند غیرعامل کشور:
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید،گفت: باید حیله های دشمن را بدانیم؛ مردم باید بصیر باشند و سیاست که جزئی از دین است را باید به مردم آموزش داد.
 این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند هوایی غیر عامل و هیأت همراه، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه که شامل عالی‌ترین مباحث حکومتی و فرهنگی است مردم را با سیاست اسلامی آشنا می‌کند.

 وی ادامه داد: در آن زمان برخی فکر می‌کردند معاویه از حضرت علی علیه السلام سیاستمدارتر است در حالی که باید بدانیم سیاست چند نوع است؛ یک نوع سیاست بر مدار فریب‌کاری و مکر است که شیوه معاویه همین بود؛ اما شیوه دوم سیاستمداری اسلامی است که حضرت علی علیه السلام از آن بهره می‌برد و می‌فرمودند به خدا قسم معاویه از من سیاستمدارتر نیست اما از مکر و حیله برخوردار است که این کار حرام است اما من مکر و حیله‌ای ندارم لکن از نقشه‌ها و مکرهای او با خبر هستم.

 استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: این نوع سیاست همان سیاستی است که امام خمینی فرمودند سیاست ما عین دیانت ماست و این سیاست جدای از سیاست آمریکایی و صهیونیستی است؛ بنابراین ما هم باید همیشه هوشمند و آگاه و بصیر بوده و از ترفندها و حیله‌های دشمنان با خبر باشیم؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه موارد مهمی را درباره برجام در قالب 9 الزام و ضرورت خطاب به رییس جمهور تبیین فرمودند.

 وی با اشاره به این که وظیفه اصلی ما هوشمند سازی و بصیرت افزایی مردم است تأکید کرد: سیاست اسلامی دو جنبه دارد؛ اولین جنبه آن جدا بودن آن از سیاست‌های شیطانی است و جنبه دیگر و مهم آن با خبر بودن از راهکارهای شیطانی دشمنان قبل از جلوه کردن آن‌ها و مجهز بودن در برابر آن‌هاست که همه اقشار جامعه در دورترین نقاط کشور باید سیاست آمریکا، صهیونیست و آل سعود را بشناسند.

 وی افزود: شناخت دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیسم و حیله‌های آنان دستور مستقیم خداوند در قرآن است؛ که در سه جای قرآن می‌فرماید ای اهل ایمان آمادگی خود را در برابر فتنه‌ها حفظ کنید و به بحث جهاد و تلاش در راه خدا تأکید بسیاری می‌کند تا جایی که هنگامی که حضرت داوود(ع) پادشاه ستمگری به نام جالوت را می‌کشد خداوند به او حکمت، فرمانروایی و علم عنایت می‌کند؛ بنابراین ما هم باید از کار جهادی دست نکشیم و روی پای خود بایستیم.

 آیت الله نوری همدانی در پایان هوشمندی و بیداری ملت ایران را در گرو اطاعت پذیری از فرمان‌های رهبر معظم انقلاب دانست و یاد آور شد: به لطف و عنایت خدا نظام ما نظامی قدرتمند است و رهبری آن فردی هوشمند و بصیر و آگاه است و اگر همیشه مطیع فرامین ایشان باشیم نظام ما هیمشه قدرتمند و پا برجا خواهد ماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر