۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۰۲
همزمان با هفته پدافند غيرعامل مانور مشترك عمليات تروريستي و خرابكاري در مسير خطوط لوله گاز منطقه هشت آذربايجان شرقي در شهرستان مرند برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، فرماندار شهرستان مرند  در اين مراسم ، هدف از اجراي اين مانور را تمرين مديريت بحران اعلام كرد و گفت: كسب آمادگي لازم براي مقابله با بروز حوادث غيرمترقبه و كنترل بحران در حداقل زمان از جمله اهداف اين تمرين مي باشد.

تقي كرمي ايستگاه انتقال گاز منطقه هشت استان واقع در نزديكي روستاي قاپليق شهرستان مرند را يكي از حساس ترين مراكز انتقال گاز دانست و افزود: با توجه به اينكه اين مركز انتقال گاز يك خط صادراتي محسوب مي شود، بنا براين ممكن است هر لحظه از سوي عوامل تروريستي تهديد شود.

وي ادامه داد: علاوه بر اينكه تمامي شهرهاي شمالي استان آذربايجان غربي از اين خط انتقال گاز تغذيه مي شوند، بخشي از استان هاي زنجان، گيلان، اردبيل و كردستان نيز از آن بهره مند مي شوند.

كرمي فاصله مركز شهرستان با محل اجراي مانور را بيش از ۴۶ كيلومتر عنوان كرد و گفت: با توجه به نزديكي مكان وقوع مانور به شهرستان خوي از استان آذربايجان غربي و معين بودن اين شهرستان براي مرند، اولين كمك هاي امدادي و آتش نشاني از شهرستان خوي به محل وقوع حادثه رسيدند.

فرماندار مرند به نتايج مانور عملياتي خطوط گاز صادراتي اشاره كرد و افزود: به طور قطع بايد مانور اجرا شده به صورت كارشناسي بررسي شود و نقاط قوت و ضعف آن براي تقويت و برطرف سازي بيان شود.

كرمي يكي از مهم ترين پيامدهاي اين مانور را رفع نگراني مردم از قطعي گاز در مواقع عمليات هاي تهديدي دشمن و آگاهي از خطرات احتمالي و آمادگي لازم جهت مقابله با اين تهديدات دانست.

مديركل بحران آذربايجان شرقي نيز نقطه عطف مانور قطعي گاز ناشي از عمليات تروريستي بين دو استان آذربايجان شرقي و غربي را شناخت اعضاي مديريت بحران دو شهرستان مرند و خوي از يكديگر و تعامل هرچه بيشتر در زمان هاي مديريت اعلام كرد.

خليل ساعي با تاكيد بر شناسايي نقاط قوت و ضعف تمامي كارگروه هاي درگير در بحران گفت: ارتقاي آمادگي كاركنان سازمان ها و نهادها، سريع ترين عكس العمل در كمترين زمان ممكن با دقت بالا بايد در دستور كار سازمان ها و ادارات موثر در مديريت بحران قرارگيرد.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعيت در فاصله ۷۰ كيلومتري شمال غرب تبريز واقع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر