۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۹۴
رزمایش پدافند غیر عامل منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور امروز در محدوده روستای قاپلوق شهرستان مرند و نزدیک به استان آذربایجانغربی برگزارشد. به گزارش آناج به نقل از پیام مرند، این رزمایش در محدوده ایستگاه انتقال و صادرات گاز ایران به ترکیه واقع در حوالی روستای ” قاپلوق” شهرستان مرند آذربایجان شرقی و شهرستان خوی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، رزمایش پدافند غیر عامل منطقه 8 عملیات انتقال گاز کشور امروز در محدوده روستای قاپلوق شهرستان مرند و نزدیک به استان آذربایجانغربی برگزارشد.این رزمایش در محدوده ایستگاه انتقال و صادرات گاز ایران به ترکیه واقع در حوالی روستای ” قاپلوق” شهرستان مرند آذربایجان شرقی و شهرستان خوی آذربایجان غربی برگزار شد.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفتگو با خبرنگاران هدف از برگزاری این مانور را ارتقا توانمندی های نیرو های امدادی و کارکنان ایستگاه های تقویت فشار و صادرات گاز عنوان کرد و گفت : این مانور در ۵ بخش انفجار فرضی خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه ، مرحله اطلاع رسانی ، امداد و نجات ، مهار و خاموش کردن آتش و مرمت خط لوله گاز اجرا شد.

مبارکی افزود : در این مانور ۴۰۰ نفر از نیرو های امدادی شهر های خوی ، ایواغلی ، مرند و تبریز شرکت کردند.

وی تصریح کرد : در هفته پدافند غیر عامل در هر استان کشور ۸ مانور پدافند غیر عامل برگزار می شود

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشوراضافه کرد: امسال برای آمادگی بیشتر نیرو های امدادی بیش از ۱۲ هزار نفر در کشور زیر پوشش آموزش های پدافند غیر عامل قرار می گیرند.

چهارم تا دهم آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است. پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن می شود.

روستای قاپلوق با حدود ۵۰۰ نفر جمعیت از توابع دهستان کشکسرای بخش مرکزی شهرستان مرند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر