۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۷۹۸۳
جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در مراسم نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل با بیان اینکه حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی همواره تهدیدکننده زندگی بشر بوده است، گفت: ضرورت دارد برای مقابله با تغییرات طبیعی و غیرطبیعی و عبور از بحران‌ها جوانب را بررسی کرده و دوراندیش باشیم
به گزارش پایداری ملی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای اینکه انسان بتواند از آرمان‌ها، وطن، بقای زندگی و الزامات زیستی خود دفاع کند چاره‌ای جز اتخاذ تدابیر مناسب و پدافند غیرعامل کارآمد ندارد.

وی افزود: برای دفاع از ارزش‌‎ها و باورها همیشه لازم نیست که دست به سلاح برد باید با تدبیر، آمادگی، برنامه‎‏ریزی، هوشمندسازی، واکنشی مناسب و سریع در مقابله تهدیدات نشان داد.

پاشایی با بیان اینکه مدارس بهترین محل برای اجرای برنامه‎های آموزشی بویژه پدافند غیرعامل است اظهار کرد: ساختن ایرانی آباد و مترقی از مدارس آغاز می‏شود و سرمایه‏گذاری در این بخش همان دور اندیشی و تربیت نیروی انسانی متخصص در عرصه پدافند غیر عامل است.

وی تصریح کرد: دشمن همواره برای موجودیت و نسل جوان ما برنامه دارد اگر امروز ما برای فرزندان و آینده‎سازان میهنمان برنامه نداشته باشیم دشمن تدابیر مختلفی برای انحراف آنان اتخاذ کرده است.

احمد جهانسری، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجانشرقی نیز در این مراسم گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید غرب تصور شکل‎‏گیری یک جریان را نمی‎‏کردند و تصور اینکه ایران کشوری قدرتمند باشد و معادلات را بر هم زند را نداشتند.

وی افزود: در زمان جنگ همه انتظار داشتند ایران از روسیه تقاضای کمک کند اما امام راحل یک استاندارد اسلامی تهیه کرد که همگان را متحیر ساخت.

جهانسری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در آموزهای دینی ما به صراحت آمده است که اگر انسان در راه حفظ دین و شرف خود جان خود را از دست بدهد این عملی مقدس است و این همان باوری بود که امام راحل آن را زنده کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به پیشرفت‎‏های تدافعی شایان توجه کشورمان اظهار کرد: صلح عاملی پایدار بود و زمانی تداوم می‎یابد که قدرت برتر باشد اما پدافند غیر عامل دفاع بدون تجهیرات است و اگر کشوری نقاط ضعف خود را شناخته و پوشش دهد به سمت پایداری حرکت خواهد کرد.

جهانسری فضای مجازی را یکی از راه‌های نفوذ دشمن دانست و با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، اضافه کرد: همه باید با خطرات و تهدیدهای فضای سایبری و نحوه مقابله با آن، آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: با توجه به این که آموزش اصول پدافند غیرعامل باید از مدارس شروع شود، تا به امروز بیش از یک‎‏هزار مدیر مدرسه در خصوص آشنایی با پدافند غیرعامل آموزش داده شده‌‏اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر