۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۱۷۸۷۰
جلسه شورای پدافندغیرعامل استان به ریاست استاندار محترم و با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

به گزارش پایداری ملی، در ابتدای جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری(جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان) با عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) و تشریح اهمیت پدافندغیرعامل، گزارشی کلی از وضعیت قرارگاه ها و کارگروه های تخصصی ذیل شورای پدافندغیرعامل استان ارائه نمود.

وی  ضمن اشاره به برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافندغیرعامل استان (مورخ 94/07/20) و برنامه های مناسب پیش بینی شده دستگاه های اجرایی برای هفته بزرگداشت، به موضوع اعتبارات طرح های پدافندغیرعامل و بند ع تبصره 3 قانون بودجه سال 94 کشور اشاره کرده و تاکید کردند اعتبارات این حوزه باید از طریق اعتبارات تملک دارایی هر دستگاهی تامین شود.

سپس مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری ضمن ارائه خلاصه ای از اخبار تهدیدات و دستاوردهای حوزه های مختلف در کشور، گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط اعضای شورا پیرامون مصوبات جلسه قبل ارائه کرد، ایشان به طرح موضوع دستورالعمل اجرائی هفته بزرگداشت پدافندغیرعامل پرداخته و گزارشی از برنامه های متنوع دستگاه های اجرایی طی هفته بزرگداشت را به سمع و نظر حاضران در جلسه رساند.

سپس اعضای  شورا (روسای کارگروه ها و جانشینان فرماندهی قرارگاه های استانی) هر یک گزارشی از اقدامات حوزه ذیربط و برنامه های پیش بینی شده جهت اجرا در هفته بزرگداشت پدافندغیرعامل را ارائه نمودند.

در ادامه جلسه استاندار ضمن تشکر از اعضاء در خصوص عملکرد و برنامه هایی که ارائه دادند. گفت : خوشبختانه در خراسان جنوبي اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غيرعامل نسبت به گذشته مطلوب ارزیابی می شود.

وجه اله خدمتگزار، به برگزاري مانورها و رزمايش هاي مختلف در اين زمينه اشاره كرد و افزود :مسئولين و دست اندركاران امر به گونه اي برنامه ريزي كنند تا اين مانورها كاملاً كارشناسي شده برگزار شده و منطبق بر شرايط و حوادث واقعي باشد.

وی پدافند غيرعامل را امري مهم و ضروري براي تمامي بخش هاي اداري و غيراداري برشمرد و خاطرنشان ساخت : تمامي مديران و مسئولين در رده هاي مختلف بايد با درك اهميت اين موضوع همكاري لازم را درخصوص انجام برنامه هاي متناسب در اين زمينهبا مسئولين ذيربط به انجام برسانند.

استاندار به شرايط فعلي داخلي و بين المللي اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به مخاطرات و تهديداتي كه امروزه وجود دارد لزوم حفظ آمادگي ،هماهنگي و برنامه ريزي مناسب در اين زمينه بيش از پيش احساس مي شود.
ایشان به در پيش بودن هفته پدافند غيرعامل در آبان ماه سال جاري اشاره كرد و افزود : مسئولين قرارگاه هاي مربوطه مي بايست با ارائه برنامه هاي متناسب در تمامي لحظات شبانه روز در خصوص حفظ و تقويت آمادگي دستگاه هاي اجرايي در بخش هاي مختلف اقدامات كارشناسي شده اي را انجام دهند.

رئیس شورای پدافندغیرعامل استان شناخت امكانات و ظرفيت هاي موجود در دستگاه هاي اجرايي را در زمينه پدافند غيرعامل مورد تاكيد قرار داد و افزود : استفاده درست و بهينه از امكانات موجود، نظارت بر بكارگيري اين امكانات و نيز افزايش سطح اثربخشي و كارايي اين امكانات در بعد سخت افزاری و نرم افزاري از ديگر اهدافي است كه در اين زمينه وجود دارد و بايد از سوي مسئولين مربوطه مورد پيگيري جدي قرار گيرد.

وی در پایان انجام برنامه های آموزشی تخصصی در حوزه های مختلف برای پیشبرد اهداف پدافندغیرعامل را مورد تاکید قرار دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر