۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۵۱
در آستانه هفته بزرگداشت پدافند غيرعامل ، روز چهارشنبه مورخ 94/7/29 ، کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با همكاري اداره كل پدافند غيرعامل استان ، اقدام به برگزاری همایشی با عنوان ' مديريت در پدافند زيستي '' نمود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در آستانه هفته بزرگداشت پدافند غيرعامل ، روز چهارشنبه مورخ 94/7/29 ، کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با همكاري اداره كل پدافند غيرعامل استان ، اقدام به برگزاری همایشی تحت عنوان "مدیریت در پدافند زیستی" با حضور رییس و مسئولین دانشگاه، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی،اعضای کمیته علمی قرارگاه پدافند زيستي استان، روسا و مدیران شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی درمانی در مرکز همایش های علمی دانشگاه نمود.

همايش '' مديريت در پدافند زيستي'' در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزار شد

در ابتدا دکتر صانعی قائم مقام رییس دانشگاه و رییس کمیته علمی قرارگاه پدافند زیستی استان طی سخنانی به بیان وظایف قرارگاه های پدافند زیستی اعم از تشخیص و شناسایی سریع عوامل زیستی تهدیدزا، تعیین وضعیت و منشا ایجاد آلودگی زیستی به منظور مقابله، درمان، رفع آلودگی، پشتیبانی درمان بیماران و مصدومین حوادث زیستی و گسترش قرنطینه های تخصصی در مناطق آلوده و مشکوک پرداخت.

صفدریان مدیر کل پدافند غیر عامل استان، نیز تهدیدات دشمن را بصورت مخفی و آشکارا در سطوح و گستردگی های خاص در بعد منطقه ای عنوان نمود که با یکسری اقدامات پیچیده و چندسطحی می بایست جلوی این تهدیدات را گرفت.

وی افزود: بیش از 90 % تحرکات در منطقه بصورت هدفمند و به نوعی در جهت نقض منافع ملی می باشد که با سه راهبرد اصلی از قبیل: اعمال سیاست خارجی و دیپلماسی، ارتقای توان دفاع نظامی و دفاع غیر نظامی که همان پدافند غیر عامل است، سد و مانع ایجاد کنیم.

مديركل پدافندغيرعامل استان در پایان سخنان خود گفت: امروزه پدافند غیر عامل براساس حمایت های رهبری، پشتوانه ای محکم و استوار برای اقدامات خود دارد که خوشبختانه استان اصفهان فراتر از استان های دیگر، پدافند زيستي را در 6 حوزه : انسانی، دامی، گیاهان، محیط زیست و منابع طبیعی، غذا و دارو و آب آشامیدنی هدایت می نماید.

در ادامه سردار دکتر موسوی معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور در خصوص الزامات و مستندات قانونی و همچنین شرح وظایف ابلاغی استان ها و شهرستان های سراسر کشور ایراد سخنرانی نمود و ضمن تشريح كام ساختار و سازمان حوزه پدافند زيست با اشاره به حوادث زيستي اتفاق افتاده طي سالهاي اخير و بر اساس ان اتفاقات به تبيين وظايف هر يك از دستگاهها پرداخت.

گفتنی است در ادامه اعضای کمیته علمی قرارگاه زیستی نسبت به ارایه مطالب آموزشی در حوزه مدیریت مشترک در بحران های زیستی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر