۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۷۸۳۴
مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان :
مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان با بیان اینکه دفاع غیرعامل از مباحث زیربنایی کشور است، گفت: با توجه به تهدیدات پیرامونی کشور لازم است تا امکانات پشتیبانی حوادث را تقویت و توانایی نیروهای امدادی جهت مقابله با تهدیدات را افزایش و ضریب آسیب‌پذیری را کمتر کنیم.
به گزارش پایداری ملی، سید احمد قریشی روز گذشته (سه شنبه) در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان، سرمایه سازمانی و نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور دانست و اظهار کرد: انجام اقدامی برای مصونیت نیروی انسانی از مخاطرات یک اصل پذیرفته شده بین المللی است، کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آلمان به ‌واسطه نیروی انسانی تحصیل کرده و آموزش دیده توانسته‌اند ضمن ایجاد زیر ساخت‌های توسعه‌ای، به قطب‌های علمی و صنعتی جهان تبدیل شوند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت روانی در مباحث دفاع غیرعامل، تصریح کرد: در مدیریت بحران سه فرایند قبل، حین و پس از بحران مطرح است که عنصر روانی در هر سه مرحله از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مسؤول امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دومین استان معین کشور در حوادث است، گفت: جمعیت هلال احمر استان اصفهان آمادگی کامل برای مقابله با سوانح و حوادث را دارد.

قریشی استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، همدان، تهران، مازندران و کرمانشاه را قطب‌های 9گانه امدادی کشور برشمرد و تصریح کرد: نیروهای آموزش دیده برحسب نوع آموزش در تیم‌های تخصصی 4 تا6 نفره سازماندهی و جهت مقابله با سوانح اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال 5 میلیون و 200 هزار تماس با سامانه تلفنی 112 جمعیت هلال احمر استان برقرار شده است.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان از تدوین برنامه جامع عملیاتی 26 شهرستان استان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه برای شهرستان‌های دارای شعبه جمعیت توانمند با لحاظ فاکتورهایی نظیر نقاط امن، امکانات و منابع، توده‌های جمعیتی، افراد مؤثر در مدیریت بحران، تهیه شده است.

قریشی اضافه کرد: در حال حاضر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری از طریق ارتباط رادیویی، بی‌سیم و تصویر با 38پایگاه امداد و نجات شهری، 26 شعبه شهرستانی و اورژانس 115 و پلیس 110 ارتباط دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر