۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۷۸۰۲
فرمانده سپاه شهرستان رشت:
فرمانده سپاه شهرستان رشت گفت: ما باید سطح آگاهی جامعه را در خصوص پدافند افزایش دهیم و به عموم جامعه آموزش‌های لازم را ارایه کنیم.
به گزارش پایداری ملی،  سردار دوهندو، عصر روز دوشنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل شهرستان رشت که با حضور سردار حیدری، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل، مدیران اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان در سالن بانک ملی برگزار شد، اظهار کرد: ما باید سطح آگاهی جامعه را در خصوص پدافند افزایش دهیم و به عموم جامعه آموزش‌های لازم را ارایه کنیم تا آمادگی لازم در جامعه در زمان بحران وجود داشته باشد.

وی افزود: دو نوع پدافند وجود دارد که یکی پدافند عامل و دیگری پدافندغیرعامل است. پدافندعامل، به استفاده از ابزار جنگی برای جلوگیری از ورود و حرکت دشمن در مناطق عملیاتی گفته می‌شود و پدافند غیرعامل، به مجموعه اقداماتی که مستلزم به‌کارگیری ابزار جنگی نباشد و با اجرای آن می‌توان از خسارت های وارده به تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود یا از میزان آن کاست، گفته می‌شود.

سردار دوهندو با اشاره به هدف پدافند غیرعامل گفت: هدف پدافند غیرعامل غالبا در هم شکستن اراده ملت جهت تضعیف توان سیاسی، اقتصادی و... کشورها است و براین اساس تمام دستگاه‌ها، به ‌ویژه سپاه و بسیج، نقش موثری در اجرای پدافند غیرعامل دارند.

وی آمادگی حفظ و تأمین مواد غذایی، بهداشتی، آب، برق و... در پدافند غیرعامل را از موضوع‌های مهم دانست و تاکید کرد: آموزش شهروندان در راستای ارتقای توانمندی مقابله با حمله احتمالی دشمن و حوادث غیرمترقبه در پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود.

توجه به پدافند غیرعامل یکی از ابعاد رسیدن به توسعه است

در ادامه این همایش، سیدعیسی مهدوی، فرماندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان رشت گفت: باید به موضوع پدافند به عنوان یک ضرورت توجه کنیم و آموزش مدیران شهرستان‌ها در زمینه پدافند از الویت های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث پدافند لازم است که در همه ابعاد، موانعی برای نفوذ دشمنان ایجاد کنیم؛ زیرا اگر به پدافند غیرعامل توجه نداشته باشیم، در مسائل محلی و پیش پا افتاده نیز دچار آسیب خواهیم شد و لازم است رویکرد ما توجه به سیاست پیشگیرانه باشد.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: قطعا یکی از ابعاد رسیدن به توسعه، توجه به پدافند غیرعامل است و قطعا به این موضوع در برنامه توسعه ششم بیشتر پرداخته خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر