۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۰۱
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل:
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل، تشکیل قرارگاه سایبری در استان ها را برای مصون سازی عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل عصر دوشنبه در همایش تخصصی پدافند غیرعامل استان گیلان در رشت، آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه کردن را از مهمترین اولویت های پدافند غیرعامل کشور عنوان و بیان کرد: تاکنون 24 سند پدافند غیرعامل در بخش های زیستی، سایبری و ... در کشور تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه از چهارم تا دهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده، اظهار کرد: سیاست های کلی پدافند غیرعامل هشتم آبان ماه سال 89 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که به همین مناسبت، سالانه هفته پدافند غیرعامل در کشور برگزار می شود.

وی با بیان این که پدافند غیرعامل ایجاد مصونیت در مقابل تهدیدات و نتیجه آن کاهش آسیب پذیری است، تصریح کرد: اقدامات خوبی برای پدافند غیرعامل در کشور انجام شده است.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که قرارگاه سایبری در کشور و استان ها به منظور مصون سازی تشکیل شده، اظهار کرد: قرارگاه های پدافند، مردم محور و کالبدی از برنامه های پدافند غیر عامل است. 

وی از تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در تمامی وزارتخانه ها به ریاست وزیران خبر داد و گفت: کمیته پدافند غیرعامل در استان ها به ریاست استانداران و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل می شود.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل با بیان این که یک بند از قانون برنامه بودجه سال 94 درباره پدافند غیرعامل است، افزود: دستگاه ها باید نیم تا دو درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

وی با یادآوری اهمیت فرهنگ سازی و اولویت آن در برنامه های پدافند غیرعامل گفت: در همین راستا، پدافند غیرعامل در قالب همایش هایی ابتدا به مدیران و کارشناسان و سپس به مردم آموزش می دهد.

فرماندار رشت نیز در این همایش گفت: زمانی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و قانون چشم انداز به عنوان یک ضرورت به پدافند غیرعامل توجه شد، شهرستان رشت در چارچوب سیاست های ابلاغی، این مهم را در دستور کار قرار داد.

سید عیسی مهدوی، آموزش مدیران را یکی از اقدامات انجام شده در این راستا عنوان و پدافند غیرعامل را در شرایط کنونی و با توجه به هجمه های دشمنان در ابعاد مختلف یک ضرورت دانست و اظهار کرد: باید محافظت ها و پیشگیری های لازم را در همه ابعاد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر با جدیت پدافند غیرعامل را انجام دهیم، آسیب پذیر نخواهیم بود.

مهدوی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهرستان رشت باید در حوزه سیاست های پدافند غیرعامل برای کمک دهیاران و شوراهای اسلامی آمادگی لازم را داشته باشد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر