۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۷۴
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: شورای پدافند غیرعامل در همدان موفق به تقویت 125 مرکز حساس در این حوزه شده و این نقاط را در سال گذشته تجهیز کرده است.
به گزارش پایداری ملی، "محمدابراهیم الهی‌تبار" صبح یک‌شنبه 26 مهر در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین پدافند غیرعامل جنگ و سایه جنگ است که مذاکرات سایه آن را از کشور دور کرده و کشور را به امنیت پایدار نزدیک کرده است.

وی افزود: برجام این موضوع را به سمتی برده که به عنوان بزرگترین مذاکرات بعد از جنگ جهانی دوم معرفی شده ضمن اینکه باید آمادگی لازم برای حمله دشمن را داشته باشیم چراکه دشمن همیشه یک تهدید است.

الهی‌تبار هفته پدافندغیرعامل را فرصتی برای متولیان دانست و گفت: در این هفته دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند عملکردها، راهبردها و سیاست‌ها را بازگو کنند تا در این هفته بتوانیم ظرفیت‌های استان را شناسایی و در مواقع لزوم از آنها استفاده کنیم.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: ادارات موظف هستند تا برنامه کاری خود را از فرمانداران دریافت کرده و در این هفته در کنار کارگروهای دیگر محور کار را به صورت اجرایی در بیاورند.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید بر نیازهای اساسی اشراف بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت مسأله تأمین نان در مواقع ضروری است بنابراین باید تدابیری اتخاذ کرد تا در مواقع اضطراری از 30درصد ظرفیت نانوایی‌ها استفاده شود چراکه نان به عنوان بنیادی‌ترین نیاز در اولویت شورای پدافند است.

الهی‌تبار در ادامه حوزه آی.تی را یکی دیگر از حوزه‌های حساس در پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: اگر سیستم مرکزی از نظر حفاظت ضعیف باشد، به راحتی آسیب خورده و در نهایت خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند که باید با تقویت سیستم‌های امنیتی ادارات از بروز این مشکل جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ارگان‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل باید در راستای منشور فرهنگی اقدام کرده و یک کار فرهنگی در هفته پدافند غیرعامل ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 125 مرکز حساس در همدان شناسایی شده و برای تقویت این اماکن اقدامات لازم انجام شده ضمن اینکه 70 مرکز دیگر نیازمند ارائه طرح و تقویت هستند که باید مورد توجه ادارات قرار گیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر