۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۷۷۰۶
در راستای ارج نهادن به مقام دانشمندان در هفته پدافند غیرعامل برگزار می شود:
مسئول کمیته اجرایی جشنواره علمی سلمان فارسی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه دانش و پژوهش، فعالیت‌های علمی و ارج نهادن به مقام دانشمند است.
دکتر قدرت الله طاهری، مدرس دانشکده پدافند غیرعامل دانشگاه امام حسین(ع) و رئیس کمیته اجرایی جشنواره علمی سلمان فارسی در مصاحبه با «پایداری ملی» گفت: این جشنواره برای نخستین بار، در هفته پدافند غیرعامل با اهداف توسعه دانش و پژوهش، فعالیت‌های علمی و ارج نهادن به مقام دانشمند و استاد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص موضوعات جشنواره علمی سلمان فارسی گفت: پدافند غیرعامل در دهه دوم فعالیت خود به سر می‌برد، برخلاف دهه اول که تمام توجه سازمان پدافند غیرعامل معطوف راه‌اندازی و ساخت بوده است، در این دهه ما نیازمند بررسی موضوعات دانش، پژوهش و بسترهای علمی هستیم.

دکتر طاهری درباره رویکردهای این جشنواره بیان کرد: انتظاری که ما از رویکرد این جشنواره خواهیم داشت عبارت‌اند از: معرفی و ارج نهادند به مخترعان و اساتید، معرفی برترین دستگاه‌های مرتبط لشکری و کشوری پدافند غیرعامل در عرصه ملی و مدیریت توسعه دانش و پژوهش است.

رئیس کمیته اجرایی جشنواره علمی سلمان فارسی در ادامه افزود: در این جشنواره از دستورالعمل پدافند با محوریت اهداف پدافند غیرعامل، گردهمایی‌ها با موضوع‌های تهدیدات سخت، تهدیدات مردم محور و تهدیدات فناورانه با رویکرد حوزه‌های تخصصی در شش حوزه پدافند غیرعامل رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: هم‌راستا با این جشنواره نمایشگاهی با موضوع ایده‌ها، کتاب‌ها و محصولات مرتبط با پدافند غیرعامل نیز عرضه می‌شود.

دکتر طاهری در پایان سخنان خود اذعان داشت: این جشنواره به‌عنوان یک مصوبه در قانون از سوی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، ملزم است هرساله در هفته پدافند غیرعامل اجرا شود و امید آن داریم که هرسال، کاستی‌های جشنواره سال گذشته را جبران کنیم و به مطلوب‌ترین حالت دست‌یابیم.

لازم به ذکر است این جشنواره دوشنبه چهارم آبان سال جاری (همزمان با اولین روز هفته پدافند غیر عامل)از ساعت 8 صبح به مدت یک روز با برنامه‌هایی نظیر مداحی، سخنرانی رئیس ازمان پدافند غیر عامل کشور، تجلیل از اساتید بزرگ رشته پدافند غیرعامل و... در دانشکده پدافند غیرعامل دانشگاه امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر