۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۷۶۶
رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار با شرکت کنندگان اجلاس اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی در بخشی از سخنان خود، اظهارات یکی از نخبگان بحرینی را درباره معیارهای دوگانه در جهان اسلام تایید کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران در جریان دیدار اساتید دانشگاه های کشورهای اسلامی با ایشان، به طور کامل درباره بیداری اسلامی و تاثیر آن در جهان و موضع غرب در قبال آن صحبت کردند.

وی در این سخنان به فلسطین، مصر، تونس و بحرین اشاره کردند.

رهبر انقلاب ایران در این سخنرانی اظهار داشتند که نظر برخی‌ها به موضوع بحرین از زاویه مذهبی بوده و این افراد معتقدند که دفاع از ملتی که در برابر حکومتی فاسد قیام کرده اقدامی جایز است مگر آنکه آن ملت، ملتی شیعی همانند ملت بحرین باشد.

رهبر انقلاب ایران در ادامه سخنانش تاکید کردند سخنانی که برادر بحرینی حاضر در این جلسه [دکتر راشد الراشد] درباره معیارهای دوگانه نه فقط در جامعه بین‌المللی بلکه در جهان اسلام گفتند صحیح است.

دکتر راشد راشد، تحلیلگر و فعال سیاسی بحرین در جلسه دیدار با رهبر انقلاب صحبت کرد.

وی در این سخنان به سکوت جهان اسلام و عرب و جامعه بین‌المللی درباره آن چیزی که در بحرین از نقض آشکار حقوق مردم گذشت و می‌گذرد صحبت کرد.

راشد الراشد از به آتش کشانده شدن 2500 نسخه قرآن کریم و تخریب 40 مسجد و تجاوز به نوامیس توسط رژیم آل خلیفه صحبت کرد و گفت زمانی که «تری جونز» کشیش آمریکایی اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم کرد، تمام جهان عرب و اسلام به پا خواستند و این اقدام را محکوم کردند اما زمانی که نیروهای آل خلیفه با همکاری ارتش اشغالگر سعودی اقدام به آتش زدن قرآن کریم و تخریب مساجد پرداختند و بدترین جنایت‌های بشری را علیه مردم مظلوم بحرین مرتکب شدند، فقط سکوت پیشه کردند و هیچ واکنشی نشان ندادند.

این فعال بحرینی در ادامه سخنان گفت زمانی که ملت بحرین در 14 فوریه سال 2011 قیام خود را آغاز کرد، کاملا آماده فداکاری بود.

وی تاکید کرد چاره‌ای جز فداکاری برای رسیدن به تغییر و آزادی و کرامت نبوده و ملت بحرین کشتار، شکنجه، سرکوب و اشغالگری نیروهای عربستانی و نیروهای سپر جزیره را تحمل کرد و شهدایی را نیز در این راستا تقدیم کرد.

دکتر راشد الراشد ادامه داد: ملت بحرین جنایت‌های جنگی و کشتارها را تحمل می‌کند اما نمی‌تواند سکوت جامعه بین‌المللی و به خصوص سکون جهان عرب و اسلام و سکوت مسلمانان به خصوص در قبال تخریب مساجد و مقدسات و به آتش کشانده شدن قرآن کریم و تجاوز به ناموس را تحمل کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر