۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۷۵۶۴
با توجه به ورود تعدادي از حجاج گرامي به كشور عزيزمان از طريق فرودگاه بين المللي زاهدان در روز چهارشنبه مورخ 15/7/94 تمهيدات لازم به منظور پيشگيري ، شناسايي و مقابله با موارد احتمالي بيماري كرونا و نيز در راستاي تسريع در روند بررسي و افزايش دقت نظر ملاحظات بهداشتي در زمان ورود حجاج مد نظر قرار گرفت .

با توجه به ورود تعدادي از حجاج گرامي به كشور عزيزمان از طريق فرودگاه بين المللي زاهدان در روز چهارشنبه مورخ 15/7/94  تمهيدات لازم به منظور پيشگيري ، شناسايي و مقابله با موارد احتمالي بيماري كرونا و نيز در راستاي تسريع در روند بررسي و افزايش دقت نظر ملاحظات بهداشتي در زمان ورود حجاج با تلاش و همكاري دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زاهدان به عنوان مدير مقابله و آمادگي با بحران و اداره كل فرودگاهها و جمعيت هلال احمر استان و مركز فوريت هاي پزشكي زاهدان و معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان مد نظر قرار گرفت .

در اين راستا طي بازديدي توسط اداره كل پدافند غيرعامل استان روند اجراي كار بررسي و موارد پيشنهادي لازم ارائه گرديد . از جمله تمهيدات انديشيده شده ايجاد چندين ورودي جهت تشخيص و شناسايي موارد مشكوك ، ايجاد قرنطينه موقت جهت انجام بررسي بيشتر موارد ، استقرار يك عدد اتوبوس آمبولانس و چندين آمبولانس جهت برخورد با موارد اضظراري و انتقال آن به مركز درماني پيش بيني شده . 

در اين زمينه بيش از 100 تن از نيروهاي خدوم دستگاههاي اجرايي استان در قالب تيم هاي برنامه ريزي شده نسبت به ارائه خدمات به حجاج محترم اقدام نمودند .

 مقرر است در زمان ورود حجاج به فرودگاه بسته هاي آموزشي شامل يك عدد ماسك تنفسي و بروشورهاي آموزشي به ايشان تقديم گردد . همچنين در محل هاي مختلف استقرار گروه هاي استقبال از حجاج بنرهايي شامل موارد آموزشي مقابله و پيشگيري با بيماري كرونا نصب گرديده است . ضمنا فضاي پاركينگ اضطراري به منظور پيشگيري از ازدحام جمعيت توسط اداره كل فرودگاههاي استان تامين گرديده است . 

استان سيستان و بلوچستان آمادگي لازم را به منظور پذيرايي از حجاج محترم را دارد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر