۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۷۵۱۱
اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی برگزار کرد:
به همت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی و همکاری پلیس فتا استان، همایش آموزش تخصصی تهدیدات نوین در حوزه سایبری در فرهنگسرای شهر برگزار گردید.

صبح روز یکشنبه 12 مهرماه 94 همایش آموزش تخصصی تهدیدات نوین در حوزه سایبری با حضور استاندار مرکزی، معاونین فنی و عمرانی و توسعه منابع انسانی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرمانده انتظامی استان مرکزی و فرمانده پلیس فتا استان، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونین خدمات شهری، اداری مالی، فرهنگی اجتماعی و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، مدیران، رابطین پدافند غیرعامل و مسئولین فن آوری اطلاعات دستگاههای اجرایی استان درفرهنگسرای شهر برگزار گردید.


نخستین سخنران این همایش، سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی به تبیین شرایط حساس کشور در حوزه سایبری پرداخت و بر لزوم تقویت دفاع سایبری و ارتقای رتبه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاع سایبری در منطقه و جهان تاکید کرد.


سرگرد نوروزی رییس پلیس فتا استان به عنوان سخنران تخصصی این همایش به رتبه سوم ایران در تهدیدات سایبری اشاره کرد و تقویت در حوزه دفاع سایبری را بسیار ضروری دانست. وی در ادامه به تشریح انواع نرم افزارهای مخرب و راههای انتقال آن ها پرداخت. سرگرد نوروزی در بخش بعدی سخنان خود در خصوص استفاده از آنتی ویروس های مطمئن و فایروال های قوی توصیه های ضروری را عنوان نمود و بر لزوم دقت در انتخاب سخت افزارهای مناسب برای سرورها و امنیت آن ها اشاره کرد و برای پیشگیری در این عرصه راهکارهای مناسب را ارایه نمود.


در ادامه مراسم سردار نورخدا قاسمی مدیرکل پدافند غیرعامل استاداری مرکزی به ارائه گزارش فعالیت های اداره کل پدافند غیر عامل استان پرداخت و بر لزوم همکاری و تعامل کلیه دستگاههای اجرایی و صنایع استان برای رسیدن به امنیت پایدار در عرصه گسترده دفاع سایبری پرداخت و بر لزوم آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد.


مهندس زمانی قمی استاندار مرکزی نیز ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، به وظیفه دستگاه های مختلف استان در حوزه دفاع در برابر تهدیدات سایبری اشاره و بر ضرورت فعالیت در زمینه آموزش و اطلاع رسانی در این حوزه تاکید نمود.


وی افزود: عرصه مجازی مولود رشد فناوری اطلاعات است که با ابزاری جدیدی همراه است و ماهیت شناسی فرصت ها و تهدید های این فضاها باید در دستورکار فرهیختگان دانشگاهی ، صاحبان اندیشه و فعالان عرصه ارتباطات باشد.


وی یافتن راه‌حل‌های امن جهت بهره‌گیری مطلوب از فضای مجازی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: همه کشورهای توسعه یافته حتی کشورهایی که خود مبتکر اینترنت بوده‌اند چارچوب‌های خاصی را برای استفاده از فضای مجازی دارند و خانواده‌ها نیز طبق امکانات موجود در کشورشان فضای اینترنتی را برای فرزندان خود محدود می‌کنند تا از این طریق هنجارهای اجتماعی جامعه‌شان خدشه‌دار نشود.


استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی و فتا سعی و توصیه نمایند تا دستگاهها و مردم امنیت را در استفاده از فضای مجازی حفظ کنند و دستگاهها نیز باید این توصیه ها را رعایت کنند.


قاسمی معاون دادستان اراک به عنوان سخنران بخش پایانی این همایش به تشریح برخی از موارد جرایم در حوزه سایبری پرداخت و فرهنگسازی و سایراقدامات پیشگیرانه در این عرصه را موثر قلمداد نمود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر