۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۷۴۹۱
مانور پدافند غیرعامل در فرودگاه بین المللی بندرعباس با حضور معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور، سجادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان ، مهندس ارجمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان و متین سرپرست اداره کل فرودگاههای استان هرمزگان برگزار شد.
این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی فرودگاه بین المللی بندرعباس در شرایط اضطراری بویژه هنگام قطع برق سراسری برگزار شد.در این مانور برق فرودگاه از سوی مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قطع و بلافاصله دیزل ژنراتورهای اضطراری وارد مدار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در این مانور گفت: این شرکت مراکز حساس و حیاتی استان مانند فرودگاهها، تصفیه خانه ها، بیمارستانها و مراکز حساس دولتی را شناسایی و نسبت به طراحی دیزل ژنراتورهایی که در مواقع بحران وارد مدار شوند، اقدام نموده است. وی اضافه کرد: در استان هرمزگان حدود 70 مرکز برای تجهیز به ژنراتورهای اضطراری شناسایی شده وتاکنون 36 مرکز به این دستگاهها مجهز شده اند که امیدواریم تا یکسال آینده سایر مراکز نیز به سیستم های برق اضطراری مجهز شوند.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در ادامه به راه اندازی سیستم های ups  اشاره کرد و افزود: این سیستم ها در شرایط اضطراری جهت برقراری ارتباط اینترنت و تلفن استفاده می شود که برای نخسین بار در استان سیستم های ups  مجهز  به پنل خورشیدی در شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نصب خواهد شد.

مهندس ارجمند ادامه داد: فرودگاه بین المللی بندرعباس علاوه بر تامین زیرساختهای مدیریت بحران، مصرف بهینه انرژی را نیز با جدیت پیگیری می کند. بار مصرفی این فرودگاه با انجام اقداماتی از جمله خازن گذاری، نصب سیستم های هوشمند و کاهش مصرف سرمایشی، 200کیلووات کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شرکت توزیع نیروی برق در بحث مقابله  با بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: خرید چند دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری برای مدیریت های برق شهرستانها و برگزار مستمر مانورهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شهرستانهای استان از اقدامات شاخص این شرکت در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر