۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۲۷
Hacking Team یک شرکت خصوصی ایتالیایی است که خدمات و نرم افزارهای شنود، جاسوسی و نظارت به دولت‌ها و سازمان‌ها می‌فروشد
Hacking Team یک شرکت خصوصی ایتالیایی است که خدمات و نرم افزارهای شنود، جاسوسی و نظارت به دولت‌ها و سازمان‌ها می‌فروشد، این شرکت مدتی قبل از سوی یک گروه نا‌شناس هک گردید و 400 گیگابایت اسناد محرمانه آن منتشر شد. براساس همین اسناد، شرکتی وابسته به دولت عربستان سعودی Hacking Team را با موفقیت خریداری می‌کند اما تغییرات درون خانواده سلطنتی این معامله را ناتمام می‌گذارد.

بر اساس اسناد منتشر شده، رایزنی‌های عربستان سعودی برای خرید این کمپانی از اواخر سال 2013 شروع می‌شود و علی‎رغم پیشرفت بسیار خوب، یکباره در اوایل 2014 به دلیل کنار گذاشتن بندر بن سلطان بن عبدالعزیز از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت (استخبارات) عربستان سعودی، متوقف می‌شود. تلاش برای خرید Hacking Team از سوی کمپانی سرمایه گذاری Safinvest صورت می‌گیرد که مالک آن یک سرمایه گذار سوریه‌ای ساکن بریتانیا به نام وفیک سید است. وی رابطه بسیار نزدیکی با خاندان سلطنتی عربستان دارد.

طبق ایمیل‌های منتشر شده Hacking Team، مدیر عامل این کمپانی در پذیرفتن معامله بسیار نگران بوده است، چرا که بر اساس معاهدات بین الملی و قوانین خود کشور ایتالیا، فروش چنین خدماتی به رژیم‌های دیکتاتوری ممنوع بوده و می‌تواند مورد پیگرد قضایی قرار گیرد. طبق همین اسناد افشا شده، سفیر ایالات متحده در ایتالیا آقای رونالد اسپوگلی بخشی از این مذاکرات بوده است. جالب‌تر آنکه وی مالک 10 سهام کمپانی است که 26 درصد سهام Hacking Team را در اختیار خود دارد.

 اگر تا این بخش از خبر به اندازه کافی متعجب نشده‌اید، بد نیست بدانید که اخیراً عربستان سعودی به ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتخاب شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر