۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۷۲۷۱
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حجاجی که به کشور باز می گردند اگر در دو هفته نخست دچار تب و سرفه شدند باید به پزشک مراجعه کنند.
هاشمی درباره ابتلا به ویروس" کرونا" افزود: ابتلا به این بیماری را در ایران نداشته ایم ولی درعربستان بوده است و احتمال انتقال آن نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه درهر پرواز یک نفر از همکاران ما حضور دارد و تذکرات و آموزش های لازم را به حجاج آموزش می دهد افزود: اگر کسی تب یا بیماری تنفسی داشت از دیگران جدا و ارزیابی های لازم درباره او انجام می شود.

هاشمی گفت: درعین حال کمی سختگیری نیز در مبادی ورودی برای حجاج اعمال خواهد شد و از این بابت از آنها عذرخواهی می کنیم زیرا این موضوع برای خودشان و اطرافیان شان بسیار ضروری است.

وزیر بهداشت افزود: برای این افراد معایناتی انجام می شود و درصورتی که تب داشته باشند، حتماً برای مدتی قرنطینه می شوند.

او درباره استفاده از تب سنج برای شناسایی بیماران گفت: تب سنج نداریم و این موضوع از نظرعلمی هم مورد سئوال است زیرا در چند کشور استفاده شده است ومورد تایید سازمان جهانی بهداشت هم نیست و احتمال خطای آن زیاد است.

هاشمی افزود: روش ما اعتماد به خود اظهاری مردم است و چاره ای جز این نیست.

او با بیان اینکه مردم بهتر ازهرکس می توانند از خودشان مراقبت کنند گفت: درتذکراتی که در موسم حج داده می شود وهمچنین 200 پروازی که انجام خواهد شد، شاید درمبادی ورودی مشکلی داشته باشیم.

هاشمی افزود: همه حجاج قرنطینه نمی شوند و اگر کسی مشکوک به بیماری یا ابتلا به بیماری باشد متناسب با میزان ابتلا قرنطینه خواهد شد و مدت قرنطینه نیز متفاوت است.

او همچنین درباره بیمارانی که هم اکنون دربیمارستان های عربستان بستری اند گفت: توجه و سختگیری درباره این بیماران حتما در بدو ورود به کشور بیشتر است.

هاشمی افزود: احتمال وجود ویروس در بیمارستان های عربستان بیشتر از فضاهای عمومی است و بنابراین باید درباره این افراد دقت بیشتری شود.

او درخصوص اقدامات وزارت بهداشت درحادثه منا گفت: این وزارتخانه دراین بار ستادی را با همکاری دستگاه های مسئول به ویژه هلال احمرتشکیل داده است.

هاشمی افزود: ما از پیش دو مشکل را پیش بینی می کردیم که یکی بیماری های واگیر است که می تواند همه مردم را مبتلا کند و دیگری هم موضوع  وبا درعراق است .

وزیربهداشت گفت: علاوه بر وظایف یاد شده این ستاد، انتقال سریع جان باختگان و مجروحان از دستور کارهای این ستاد است.


 آموزش رشته‌های پزشکی مورد تایید است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: آموزش در رشته های مختلف گروه‌های علوم پزشکی مناسب و مورد تایید وزارت بهداشت است.

هاشمی افزود: در گروه پزشکی نظم و انضباط بیشتری داشته ایم و در جهت خصوصی سازی نیز با احتیاط بیشتری عمل شده است؛ زیرا این رشته به صورت مستقیم با جان مردم ارتباط دارد.

او گفت: هم اکنون بر اثر این آموزش ها، بیش از سی درصد تولید علم در کشور در گروه علوم پزشکی است و این موضوع موجب افتخار در بسیاری از مجامع جهانی است.

هاشمی افزود: نمی توان گفت‌ آموزش های پزشکی مورد قبول نیست، ولی با توجه به کمال طلبی باید اشکالات را به تدریج برطرف کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر