۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۷۲۰۳
دبیرعلمی هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق گفت:تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیماران قلبی ضروری است و واکسیناسیون می تواند سالانه جان بسیاری از بیماران قلبی را نجات دهد.
دکتر مسعود اسلامی در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق افزود:یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این کنگره بحث واکسیناسیون بیماران قلبی است که طبق نظر سازمان بهداشت جهانی همه بیماران قلبی باید در پایان شهریورماه و پیش از شروع فصل سرما از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

وی ادامه داد:طبق آمار فقط پنج درصد از بیماران قلبی از واکسن آنفلوانزا استفاده می کنند که این میزان سبب بروز مشکلاتی در جامعه بزرگ بیماران قلبی خواهد بود.

اسلامی گفت: دیدگاه بیماران یکی از مسائل مهمی است که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته است، چرا که پرسش های رایجی که توسط بیماران از پزشکان پرسیده می شود بسیار حائز اهمیت است.

اسلامی اظهار کرد:بسیاری از این پرسش ها مربوط به مصرف مکمل های دارویی در کنار استفاده از داروهای قلبی است و اینکه آیا مکمل ها در پیشگیری یا بهبود بیماری های قلبی مؤثر هستند که سعی کرده ایم در این کنگره به بررسی ها و تحقیقات انجام شده بر روی این مکمل ها و تأثیرگذاری کمبود یا مصرف آنها بر روی بیماران قلبی بپردازیم.

دبیر علمی هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق ایران یادآورشد: یکی دیگر از سؤالات رایج مصرف هورمون ها و نقش آن در پیشگیری از بیماری های قلبی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطرح در کنگره بحث بیماری های قلبی و رابطه آن با بروز مشکلات جنسی است که از دیدگاه پزشکی و تخصصی به آن پرداخته می شود.

به گفته اسلامی در این کنگره 20 میهمان خارجی حضور دارند که نسبت به سال های گذشته از نظر علمی در سطح بالاتری برخوردار هستند.


***نجات بیماران آنفاکتوس قلبی در یک ساعت و نیم اول 

رئیس هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق گفت:شانس زنده نگه داشتن بیماران آنفاکتوس قلبی که زیر یک ساعت و نیم اول به امکانات بیمارستانی دسترسی پیدا می کنند بسیار زیادتر از سایر بیماران است.

دکتر مسعود قاسمی در مراسم افتتاحیه این کنگره افزود: آمارها نشان می دهد بیماران آنفاکتوس که در زیر یک ساعت و نیم اول به امکانات بیمارستانی دسترسی پیدا می کنند قادر به درمان خواهند بود و این مساله از بروز حادثه های بعدی جلوگیری خواهد کرد؛ همچنین این امر ضمن زنده نگه داشتن بیمار از بسیاری هزینه های درمانی که به بیمار و بیمه ها تحمیل می شود جلوگیری خواهد کرد.

وی یکی از موضوعات مهم در کنگره را بررسی آنفاکتوس های قلبی برشمرد و گفت:در این کنگره روش های نوین و جدید ارایه خدمات به بیماران دچار آنفاکتوس قلبی بررسی خواهد شد؛ همچنین نقش ارجاع سریع این بیمار و دسترسی آنها به امکانات بیمارستانی و پزشک متخصص نیز مورد ارزیابی و بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران اظهارکرد:در کنگره امسال علاوه بر بررسی دستاوردهای علمی طی چند سال اخیر در زمینه درمان های مدرن و پیشرفت های کم صورت گرفته نیز به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.

وی افزود: از موضوعات مهم، ارایه مقالات برتر در این کنگره است که تعداد 21 مقاله از بین تمامی مقالات ارسال شده به دفتر انجمن انتخاب و در برنامه های کنگره ارایه و به بحث گذاشته خواهد شد. همچنین تعدادی از این مقالات نیز به صورت پوستر در معرض دید پزشکان و متخصصان قرار خواهد گرفت.

قاسمی اضافه کرد: در این کنگره آماده ارایه به کارگیری روش های درمانی و موضوع بسیار مهم داروهای نسل جدید و همچنین مسایل تشخیصی پیشرفته به جامعه قلب و عروق کشور خواهیم بود.

در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق از چهار پیشکسوت قلب و عروق ایران دکترعلی اکبر توسلی ، آقای دکتر محمود نیشابوری ، دکتر یعقوب پورشریف و دکتر علی برزیگری تجلیل شد. همچنین بزرگداشت پروفسور رشید معصومی و علی معصومی برگزار شد.

هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق در روزهای 31 شهریور تا 3 مهرماه در محل سالن همایش های بین المللی رازی در حال برگزاری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر