۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۷۱
وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی:
کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم توجه مسئولان به تولید ملی گفت: متاسفانه عدم ثبات مدیریتی و نداشتن سیاست اقتصادی موجب شد وضعیت اقتصادی کشور نابسامان شود.
به گزارش پایداری ملی، پرویز کاظمی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: در شرایط فعلی باید از تصمیمات انفعالی و احساسی خودداری کنیم،هر موقع از طرف کشورهای اروپایی و غربی مورد تحریم قرار می‌گیریم شروع به شعار دادن می‌کنیم و به محض آنکه کمی اوضاع آرام شد گفته‌های خود را فراموش می‌کنیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بعد از جنگ قرار بر این بود که وابستگی اقتصاد ایران به بودجه نفتی کاهش پیدا کند و در سال‌های اخیر هر گاه دولت آمار‌هایی را ارائه می‌کرد حاکی از وابستگی اقتصاد به این بودجه بود. همین که اتحادیه اروپا صنعت نفت ایران را تحریم کرد شرایط اقتصادی نابسامان شد که نشان دهنده این است که هنوز اقتصاد ایران به پول نفت وابسته است.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و سیاست اقتصادی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، افزود: متاسفانه در این سال‌ها به جای آنکه به دنبال یک سیاست اقتصادی مناسب باشیم اقتصاد خود را وابسته به سیاست کردیم که تغییر و تحولات مدیریتی نیز ناشی از این امر است.

کاظمی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم گام‌های اولیه خود را در راستای اقتصاد مقاومتی برداریم باید اعتماد عمومی ایجاد کنیم، زیرا با این اعتماد عمومی می‌توان سرمایه گذاری و حتی فضای کسب و کار را ثبات بخشید.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از نظر قانون هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها موردی که باید با آن اشاره کرد این است که عمل کننده قانون وجود ندارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر