۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۷۰۹۵
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هیچ یک از شهرداریهای استان به دلیل کمبود اعتبار دارای طرح جامع سند چشم انداز پدافند غیرعامل نیستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه کارگروه پشتیبانی امور شهری و روستایی پدافند غیرعامل که با محوریت چگونگی و روند تهیه طرح جامع شهری پدافند غیرعامل استان دفتر کار مدیرکل امور شهری استانداری تشکیل گردید، جدی گرفتن تهدیدات مترتب بر عدم اعمال ضوابط پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع شهری و روستایی استان بر اساس مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و ماده 215 قانون پنجم برنامه توسعه کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل به عنوان دانش بین رشته ای از جمله موضوعات فرابخشی و بین بخشی است که در سال‌های اخیر در طرح‌ها و برنامه های شهری مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان: بکارگیری ضوابط پدافندی در طرح‌های جامع شهری و روستایی استان را از اهم وظایف و اقدامات مدیران حوزه شهری و روستایی و دبیر کارگروه بیان کرد.

محمود مومن نسب ضمن تشکر از آقای دکتر عزیزی، گفت: در طرح جامع شهری پدافند غیرعامل باید موضوعاتی نظیر ضوابط مشخص در مورد مکان یابی، کاربریها، مقاوم سازی بناها و دسترسی‌های عمده مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین تاکید نمود: در محتوای طرح خلاصه ای از مبحث طراحی فضاهای شهری به خصوص فضاهای باز و منظر شهری و دیگر اصول و موارد تأثیر گذار آورده شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل، بیان داشت: مولفه های اصلی پدافند غیرعامل که به نحوی در طراحی معماری منظر شهری کاربرد دارند، در سطوح مختلف برنامه ریزی، بویژه جنبه های مختلف طرح شامل رعایت الزامات و تمهیدات منطقه ای، شهرسازی و معماری بومی مورد توجه قرار گیرد.

مومن نسب در پایان: در راستای روشن شدن جایگاه و نقش مشخص طرح و امکان تبیین عینی تمام لایه های آن در مدیریت شهری و روستایی، خواهان اعمال نکات مورد اشاره و ایجاد گردش کار و ساختار لازم پدافند غیرعامل در فاز نهایی طرح شدند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد چشم انداز پدافند غیرعامل را تصویری از آینده مطلوب شهری و روستایی دانست که باید در زمان مشخص و بر اساس برنامه ریزی دقیق به آن دست پیدا کرد.

وی در ادامه سند شهری جامع پدافند غیرعامل شامل مجموعه اقدامات، فعالیت ها و روش ها را به عنوان راهکار و نقشه راه جهت ارتقای ایمنی و پایدار سازی مدیریت شهری بیان کرد.

عبدالکریم عزیزی اظهارداشت: این طرح پس از نهایی شدن به منظور کاهش مخاطرات، خسارت ها و نیز پایدار سازی و ایمن سازی محیط های شهری پس از تایید در شورای پدافند غیرعامل استان در تمامی شهرها به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود : هر چند طرح جامع و سند چشم انداز شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لیکن هیچ یک از شهرداریهای استان به دلیل کمبود اعتبار دارای طرح جامع سند چشم انداز پدافند غیرعامل نیستند.

عزیزی در پایان، گفت : طرح حاضر فاز اولیه طرح جامع شهری پدافند غیرعامل می باشد و فاز نهایی این طرح بر اساس سیاست های اجرایی پدافند غیرعامل، راهکارهمای جدید این جلسه و با استفاده از تجارب مدیریت کلان شهرهای کشور و نیز کشورهای پیشگام در پدافند غیر عامل و معماری منظر شهری تهیه و انشاءالله تا پایان آبان ماه سالجاری به اداره کل پدافند غیرعامل تحویل می شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر