۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۷۰۲۳
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان گفت: براساس نظر سنجی های صورت گرفته در کشور ۷۸ درصد مردم با پدافند غیرعامل بیگانه هستند.
سید رسول حسینی،  مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان در شورای پدافند غیرعامل استان همدان گفت: اداره کل پدافند غیرعامل نظر سنجی با همکاری آموزش و پرورش در خصوص آشنایی دانش آموزان، معلمان و والدین با پدافند غیرعامل انجام داد که 78 درصد مردم با این موضوع بیگانه بودند.
 
وی افزود: همچنین سه استان کشور نظر سنجی در خصوص آشنایی مدیران دستگاه های اجرایی  با پدافند غیرعامل انجام دادند که برخی از مدیران با پدافند غیرعامل بیگانه بودند و برخی آنرا نظامی و شبه نظامی می دانستند.
 
وی تصریح کرد: در استان همدان در دو سطح مردم و مدیران دستگاه های اجرایی نظر سنجی در راستای میزان آگاهی ها از پدافند غیرعامل صورت گرفته است که پس از بررسی، نتایج آن از طریق مطبوعات به مردم اعلام می شود.
 
حسینی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل از (4 تا 10 آبان) ماه، گفت: باید برنامه ریزی و تدابیری برای برگزاری هفته پدافند غیرعامل اندیشیده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه مند می توانند موضوع پایان نامه های خود را در قالب پدافند غیرعامل انتخاب کنند که با حمایت همه جانبه قرار می گیرند.
 
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان در خصوص تشکیل قرارگاه پدافند  زیستی ، بیان داشت: باید فعالیت های قرارگاه پدافند زیستی در استان همدان به طور جد صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر راه اندازی بانک اطلاعاتی در حوزه نباتات، دام و طیور، غذا و دارو، انسان، صنعت و معدن ، گفت: با راه اندازی بانک اطلاعاتی می توان در مواقع اضطراری به مقابله با بیماری و آلودگی برخاست.
 
وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 15 جلسه در خصوص پدافند غیرعامل برگزار شده است، گفت: این در حالیست که امسال با هماهنگی دستگاه های ادارای 20 جلسه برگزار شده است.
 
حسینی تصریح کرد: در سال جاری کارگروه دفاعی و امنیتی، پشتیبانی و خدماتی، ارتباطات فناوری و سایبری، ساماندهی مشارکت های مردمی، بهداشت و سلامت، فرهنگی آموزشی و اجتماعی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، امداد و نجات، صنعت و معدن و تجارت، انرژی و آب در زمینه پدافند غیرعامل و راهکارهای آن برگزار شده است.
 
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان اظهار کرد: باید کارگروه پدافند غیرعامل هر 45 روز یکبار و شورای پدافند غیرعامل هر سه ماه یکبار برگزار شود.
 
امنیت غذایی با امنیت ملی ارتباط مستقیمی دارد
 
علیرضا رنجبر ضرابی، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حوزه کشاورزی پدافند غیرعامل به لحاظ امنیت غذایی دارای اهمیت دو چندانی است چرا که امنیت غذایی با امنیت ملی ارتباط مستقیمی دارد.
 
وی با بیان اینکه باید چالش های غذایی اعم از گرسنگی و فقر را کاهش دهیم، افزود: در جهان نزدیک به یک میلیارد نفر جمعیت در فقر و گرسنگی به سر می برند که از این میزان سه چهارم در حوزه کشاورزی مشغول هستند.
 
وی، در دسترس بودن، پایداری، کافی و سالم بودن غذا را از عوامل امنیت غذایی در جهان دانست و گفت: اگر همه این عوامل پابرجا باشد امنیت ملی هم پایدار خواهد بود. 
 
وی تصریح کرد: تا سال 2050 باید دو برابر تولیدات غذایی امروز به تامین محصولات کشاورزی و غذایی پرداخت و همچنین در کشور ایران 110 میلیون تن مواد غذایی تأمین می شود.
 
رنجبر ضرابی گفت: عدم تعادل غذایی موجب عامل تخریب و نابودی محیط زیست، گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و... می شود .
 
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز داشت: در استان همدان آموزش پدافند غیرعامل در هفت شهرستان به میزان 280 ساعت ارائه شده است که مدیران جهادکشاورزی در این کلاس های آموزش حضور پیدا کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر