۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۶۹۱۶
کارشناس حشره شناسی؛
مدتی است خبرها حکایت از حمله تهدید آمیز مگس های سفید به پایتخت دارند ، خبرهایی که حضور این حشرات را در تهران خطرناک برای زیست انسان ها عنوان می کند ، دراین راستا با کارشناس حشره شناسی به گفت و گو نشستیم و او نظری متفاوت داشت که دراین گزارش می توانید بخوانید.
چند سالی است که شهر تهران به ویژه در مناطق مرکزی میزبان مهمانان ناخوانده ریزی به نام مگس های سفید است. حشراتی که خطرات زیادی برای گونه های گیاهی ایجاد کرده اند. مگس های سفید با هجوم آوردن به تهران، تنها مزاحم گونه های گیاهی نشده اند، برای شهروندان تهرانی نیز دردسرهایی ایجاد کرده اند و با ورودشان به دهان، بینی و چشم موجبات کلافگی شان را فراهم می کنند.

ابراهیم عزیزخانی در مورد هجوم مگس های سفید به تهران به  خبرنگار شهر و شهروند برنا  گفت: حضور این مگس ها در تهران سابقه دو سه ساله دارد. بیشتر در بلوار کشاورز تا خیابان ولیعصر دیده می شوند. حضور این ها علاوه بر از بین بردن گیاهان، برای مردم  نیز مشکلات تنفسی ایجاد کرده است. اما خطر جدی ای برای انسان ها محسوب نمی شوند.

وی علت ورود مگس های سفید را اینگونه بیان کرد: گرما و تغییرات اقلیمی باعث حضور و افزایش این نوع از مگس شده است. هر آفتی یک دوره ی خاصی برای زندگی دارد. شرایط محیطی باعث شده تا دوره زندگی این ها از حالت تعادل خارج شود و افزایش یابند. مگس سفید حشره چند نسلی است و افزایش می یابد.

عزیزخانی راه مقابله با آنان را سم پاشی دانست و گفت: این ها دشمنان طبیعی نیز دارند اما زمانی که تعدادشان زیاد میشود تنها راه نابود کردنشان سم پاشی و استفاده از مواد شیمیایی است. البته از طریق آب شویی با فشار بالا نیز تا حدودی از بین می روند و چون بیشتر در محیط های عمومی هستند، برای استفاده از سم باید تمام جوانب را سنجید و نکات ایمنی را به درستی رعایت کرد.

وی در پایان صحبت هایش یادآور شد: این حشرات جان انسان ها را تهدید نمی کنند و فقط به علت زیاد بودن تعدادشان با نفوذ به دهان و بینی، تنفس را سخت تر می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر